تشکیل کارگروه ویژه برای حل مشکلات و محدودیت‌های فضای مجازی

وزیر ارتباطات در پاسخ به قدس خبر داد

تشکیل کارگروه ویژه برای حل مشکلات و محدودیت‌های فضای مجازی

در حاشیه نشست دیروز هیئت دولت، اعضای هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران به پرسش‌ها پاسخ گفتند.


عیسی زارع‌پور در پاسخ به قدس درباره اقدامات طراحی‌شده برای اجرای دستور رئیس‌جمهور به وی به منظور حل کندی اینترنت و مشکلات کاربران فضای مجازی با تأکید بر اینکه به دنبال کمتر شدن نیاز مردم به فیلترشکن‌ها هستیم، از تشکیل کارگروهی ویژه برای بررسی مشکلات دسترسی مردم به فضای مجازی خبر داد.
وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیئت دولت بابیان اینکه بخشی از مشکلات در بحث زیرساختی و فنی است که با پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها ان‌شاءالله در سال ۱۴۰۲ شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه خواهیم بود، اضافه کرد: در بخش‌های ارتباطات همراه هم با افزایش ظرفیت شبکه و واگذاری فرکانس‌های جدیدی که با اپراتورها در حال آماده‌سازی هستیم، تلاش داریم شاهد افزایش کیفیت و سرعت اینترنت در کشور باشیم.
زارع پور همچنین با تکرار و یادآوری این موضوع که یک بخش‌هایی هم خارج از وزارت ارتباطات و از حوزه اختیارات ما خارج است، ازجمله محدودیت‌هایی که اعمال‌شده است، خاطرنشان کرد: تلاش داریم بخشی از محدودیت‌هایی را که قابل برطرف کردن است و به‌مرورزمان دیگر توجیهی ندارد برداریم تا نیاز مردم به فیلترشکن را کم کنیم. وی گفت: درمجموع سعی داریم یک بسته پیشنهادی، هم در حوزه کاری وزارت ارتباطات و هم در حوزه‌ها و بخش‌های دیگری که در این رابطه مسئولیت دارند برای کاهش محدودیت‌ها ارائه دهیم.

«رادارگیم» برای گیمرهای اینترنتی
وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی سامانه رادارگیم برای افزایش سرعت بازی‌های اینترنتی، از استفاده 5 میلیون کاربر در روز نخست ارائه سرویس و بهره‌برداری همزمان 400 هزار نفر از این سامانه خبر داد و آن را بیانگر استقبال کاربران دانست. زارع‌پور درباره محدودیت‌های اینترنت برای امروز و فردا و برگزاری کنکور هم گفت: قطعی سرویس تنها در محدوده حوزه‌های برگزاری کنکور و از ساعت ۷:۳۰ تا  ۱۱:۳۰ اعمال خواهد شد.

1402، سالی خوب برای صندوق‌های بازنشستگی دولتی
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گفت: حدود ۳۳۰هزارمیلیاردتومان پرداخت حقوق صندوق‌های بازنشستگی لشکری و کشوری در سال آینده در نظر گرفته‌شده است. مسعود میرکاظمی در جمع خبرنگاران افزود: همچنین با ارائه طرحی در تدوین لایحه برنامه در مورد بدهی‌های گذشته تأمین اجتماعی به دنبال راهکاری هستیم تا این سازمان در آینده معطل دولت نباشد.
وی همچنین از واگذاری اختیار تقسیم وام‌های خرد که در بودجه 1402 مبلغ 200هزارمیلیاردتومان برای آن در نظر گرفته‌شده به دولت خبر داد تا تکلیف غیرقابل تحملی به بانک‌ها تحمیل نشود.

رکوردشکنی گازی از زبان وزیر
درحالی‌که بخش‌های بزرگی از کشور در روزهای اخیر با بحران کمبود و مشکل در توزیع گاز در روزهای سرد سال مواجه بوده‌اند، وزیر نفت گفت: دولت سیزدهم در تولید گاز از منابع مستقل و مشترک با کشورهای همسایه و فراورش گاز در ۲۱پالایشگاه کشور رکوردشکنی کرده است.
اوجی دیروز در حاشیه جلسه هیئت دولت اضافه کرد: در انتقال گاز از جنوب کشور به مناطق مرکز و شمال کشور برای مدیریت تأمین گاز نیز موفقیت‌های بسیار خوبی بدست آمد؛ بنابراین در بحث تولید و فراورش و انتقال در دولت سیزدهم رکوردهای جدیدی ثبت شد که از همکارانمان در حوزه نفت و گاز تشکر می‌کنم.

بودجه عمرانی میراث فرهنگی کم بود کمتر شد؛ قول رئیس‌جمهور برای اصلاح
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری بابیان اینکه بودجه عمرانی این وزارتخانه در لایحه 1402 به دلیل محدودیت منابع کمتر از قبل شده است، گفت: با تأکید رئیس‌جمهوری پس از ارائه گزارش من، قرار است با پیگیری سازمان مدیریت و ارتباط با مجلس این رقم اصلاح شود.
وی پیش‌تر در گفت‌وگو با قدس بودجه مرمت آثار تاریخی را روزانه معادل 300 هزار تومان اعلام کرده بود.
ضرغامی همچنین از ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری برای رونق این صنعت خبر داد و افزود: بخشی از این‌ها کاملاً آماده و بی‌نام است و سرمایه‌گذاران فقط اسمشان را وارد می‌کنند و صاحب پروژه می‌شوند و برخی هم فقط توصیه ماست که شناسایی و معرفی کردیم، اما این تضمین را می‌دهیم که وقتی انتخاب کردند با کمک ما بتوانند سایر موارد قانونی را پیگیری و بدون بروکراسی‌های مرسوم سرمایه‌گذاری کنند.

سلاجقه: از آب‌گیری سد چمشیر بی‌اطلاعم
علی سلاجقه، رئیس سازمان محیط‌ زیست درباره آب‌گیری سد چمشیر اظهار کرد: از وزارت نیرو به دنبال راستی آزمایی این موضوع بوده و آن را پیگیری می‌کنیم.از بحث آب‌گیری اطلاعی ندارم. ما موضع خودمان را اعلام کردیم و هنوز در مرحله رفت‌وبرگشت مکاتباتی هستیم که برای راستی آزمایی آثار زیست‌محیطی سد خواسته‌ایم انجام شود و آقای رئیس‌جمهور هم بر این موضوع تأکید کرده‌اند. 

خبرنگار: آرش خلیل‌خانه

برچسب ها :
ارسال دیدگاه