شور و شوقی که دریغ می‌شود

پیش‌فروش بلیت‌های چهل ‌و یکمین جشنواره فیلم فجر بدون درج نام فیلم‌ها

شور و شوقی که دریغ می‌شود

در حالی که دو هفته تا برپایی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر باقی مانده؛ حاشیه‌هایش فراوان است و البته کمترین خبری هم از فیلم‌های حاضر در این دوره از سوی مراجع رسمی به بیرون درز نکرده و هر چه در چنته داریم حدس و گمانه‌های اهالی رسانه است. 


حالا در تازه‌ترین اقدام برگزارکنندگان این رویداد، خبر آمده که پیش‌فروش بلیت‌ فیلم‌ها در حالی از هشتم بهمن‌ آغاز می‌شود که این بلیت‌ها بدون درج نام فیلم‌ها به ‌فروش خواهد رسید و احتمالاً مخاطبان تا زمان اعلام اسامی آثار که در روزهای منتهی به آغاز جشنواره خواهد بود اصلاً خبر ندارند بلیت چه فیلم‌هایی را تهیه کرده‌اند و در چه سانسی باید آن‌ها را تماشا کنند.
گرچه محافظه‌کاری‌هایی که در برگزاری این دوره از جشنواره شاهد هستیم بیشتر ناشی از وضعیت موجود جامعه و به نوعی در راستای پیشگیری از تبعات احتمالی برای فیلم‌ها، صاحبان آثار و حفظ موقعیت مهم‌ترین رخداد سینمایی سال است اما طی شدن این روند آن هم چنین در خفا، از جذابیت و هیجان جشنواره قطعاً می‌کاهد. سال‌های گذشته در چنین روزهایی گزارش‌‌ها و تحلیل‌های فراوانی از فیلم‌های حاضر در جشنواره روی خروجی رسانه‎های مختلف قرار می‌گرفت؛ از پرکارترین بازیگران حاضر در فیلم‌ها و حضور ستاره‌ها تا فیلم‌اولی‌ها و کنجکاوی برای تماشای آثاری که خبر می‌رسید کار متفاوت و خوبی از آب درآمده است و... همه موجب گرمی جشنواره و هیجان‌انگیزتر شدن آن می‌شد. اکنون در روزهایی که شاید خیلی‌ها در داخل و خارج در آتش تحریم جشنواره می‌دمند استفاده از ظرفیت‌های مطبوعات و رسانه‌ها در حمایت از جشنواره فرصتی بود که از دست رفت.

خبرنگار: مریم ستوده

برچسب ها :
ارسال دیدگاه