بحران گاز لیگ برتر را تعطیل می‌کند؟

پایان رسمی نیم فصل اول

بحران گاز لیگ برتر را تعطیل می‌کند؟

با توجه به تعطیلی اماکن ورزشی در روزهای اخیر احتمال تعطیلی مسابقات لیگ برتر وجود دارد. در روزهای اخیر با توجه به سرمای کم‌سابقه هوا و مشکلات زیرساختی، بحران گاز در کشور به وجود آمده و بسیاری از مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات و از جمله اماکن ورزشی به منظور مصرف بهینه گاز و گازرسانی به منازل در سراسر ایران تعطیل شده‌اند و این تعطیلی ادامه‌دار سبب شده شایعاتی درباره ادامه برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران مطرح شود.


نیم‌فصل نخست لیگ برتر فوتبال ایران دیروز به صورت رسمی با برگزاری دیدار معوقه آلومینیوم اراک و گل‌گهر سیرجان به پایان رسید، اما خبری از تعطیلی طولانی‌مدت به عنوان تعطیلات زمستانه نیست و از روز پنجشنبه 29 دی‌ماه براساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی مدیران سازمان لیگ قرار است نیم‌فصل دوم مسابقات لیگ برتر برگزار شود.
استقلال و سپاهان برگزارکننده مهم‌ترین دیدار دور برگشت لیگ برتر فوتبال ایران هستند، مسابقه‌ای که روز پنجشنبه 29 دی‌ماه برگزار خواهد شد و پرسپولیسِ صدرنشین هم روز جمعه 30 دی‌ماه در ورزشگاه آزادی تهران باید در نخستین بازی خود در دور برگشت رقابت‌های لیگ بیست‌ودوم به مصاف ذوب‌آهن برود.
مشکلات گاز در سراسر کشور سبب شد در روزهای اخیر حتی برخی از هموطنانمان در استان خراسان رضوی با قطعی گاز خانگی مواجه شوند. در این شرایط این احتمال به وجود آمده که با توجه به در پیش بودن سامانه بارشی جدید و موج جدید سرما، تعطیلی اماکن ورزشی تداوم داشته باشد که در این‌صورت مسئولان سازمان لیگ راهی جز تعویق مسابقات لیگ برتر ندارند.
مسئولان سازمان لیگ در روزهای اخیر نسبت به موضوع احتمال تعویق مسابقات لیگ برتر واکنشی نشان نداده‌اند .در فصول اخیر مشکلاتی از جمله آلودگی هوا و بارش سنگین برف و باران سبب تعطیلی مسابقات لیگ برتر شده بود و حالا مشکل کمبود گاز می‌تواند به عنوان یک چالش جدید موجب تعطیلی مسابقات لیگ شود! مسئولان سازمان لیگ برنامه مسابقات لیگ برتر را از هفته شانزدهم تا بیست‌ودوم اعلام کرده‌اند و طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است مسابقات به صورت هفتگی دنبال شده و در پانزدهم اسفندماه به پایان برسد، اما در صورت تعویق احتمالی، برنامه‌ریزی مسئولان سازمان لیگ دستخوش تغییرات جدی خواهد شد و با توجه به در پیش بودن فیفادی ماه مارچ (فروردین 1402)، احتمالاً برنامه مسابقات لیگ بیست‌ودوم دچار به‌هم‌ریختگی زیادی می‌شود.

پایان رسمی نیم فصل
آخرین دیدار باقیمانده از نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر دیروز بین آلومینیوم و گل گهر که پیش از این به دلیل بارش شدید برف به تعویق افتاده بود، برگزار شد تا نیم فصل عملاً و رسماً تمام شود. آلومینیوم که روند رو به رشدی را در پی گرفته بود، به دنبال سه امتیاز این بازی خانگی بود تا در جدول صعود کند اما  رحمتی در این بازی کم افت و خیز و بدون گل  مقابل استاد خود متوقف شد. در دقیقه 20 این بازی، میثم مجیدی، کاپیتان آلومینیوم از زمین بازی بیرون رفت و برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. قلعه‌نویی و شاگردانش با این تک امتیاز به امتیاز 28 و  به نایب قهرمانی لیگ در نیم‌فصل رسیدند .
پرسپولیس نیز با 32 امتیاز قهرمان نیم‌فصل شد و دو تیم سپاهان و استقلال با امتیاز مشابه 27 در رده سوم و چهارم قرار گرفتند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه