سرگردانی برجامی در اردوگاه غرب

چندگانگی مواضع مقامات اروپایی درباره مذاکرات هسته‌ای

سرگردانی برجامی در اردوگاه غرب

یکی از سخنگویان اتحادیه اروپا روز گذشته و در ادامه موضع‌گیری‌های متناقض این اتحادیه درباره برجام، با تأکید بر اینکه توافق هسته‌ای ایران پابرجاست، گفت مذاکرات درباره برجام همچنان ادامه دارد.


«استانو» در پاسخ به پرسشی در خصوص روند پیشرفت مذاکرات درباره برجام گفت: «برجام در این مرحله نمرده است، بلکه ما در مرحله‌ای هستیم که مذاکرات متوقف شده است.
هدف اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده مذاکرات، از بین بردن بن‌بست به وجود آمده در مذاکرات است، اما شرایط چندان ساده نیست». تناقض و چندگانگی مواضع مقامات اروپایی سرنوشت مذاکرات را مبهم کرده است. این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که دولت انگلیس در روزهای گذشته به بهانه مجازات عامل جاسوسی خود در ایران شمشیر را از رو بسته و با احضار موقت سفیر خود از تهران تلاش کرده چنگ و دندانی نشان بدهد. محکومیت اعدام ابرجاسوس انگلیس از سوی جوزب بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در ادامه همین پازل است. 
غرب و هم‌پیمانانش از بازی احضار سفرای ایران در اغتشاشات اخیر و اعمال 300 گونه انواع تحریم ضدایرانی،
 حالا به اجرای سناریو «جاسوس ستایی» با هدف جلوگیری از رسوایی هرچه بیشتر آن‌ها نزد افکارعمومی روی آورده اند و می‌خواهند با فرار به جلو انگشت اتهام حقوق بین الملل را از سمت خود به طرف یک سوژه انحرافی بچرخانند. 

خبرنگار: حسین محمدی اصل

برچسب ها :
ارسال دیدگاه