نشان و یادگاری قابل اعتنا از آن امام همام

نشان و یادگاری قابل اعتنا از آن امام همام

مهدی بستار/ نماینده روزنامه در استان کرمانشاه


قرن های متوالی در کوچه پس کوچه های مشــهد این ابر شهر تاریخی ایران زمزمه «السالم علیک یا علی ابن موسی رضا» بگوش میرسد. زمزمه های عاشقانه ای که در دل آن ردی از مجموعه خصایص و فضایل امام هشتم شیعیان مشاهده میشود. یکی از خصایص بارز امام رضا(ع) «علم گستری » عنوان شده به نحوی که ایشان در مباحث علمی حضوری پُررنگ داشتند و علاوه بر نشر دستورات پروردگار، اندیشــمندان فراوانی را به جامعه معرفی نمودند از اینرو ملقب به عالم آل محمد(ص) بودند.
در چنین فضــای عطرآگینی که علمآموزی و علمگســتری به عنوان شــاخص دینداری تلقی میگردد و در روزهای منتهی به پایان جنگ تحمیلی هشت ساله که ایرانیان در تالش برای ساختن دوباره وطن تشــنه دانش و آگاهی بودند، در مشهد الرضا نام مبارک قدس بر تارک جریدهای نشست تا منادی آگاهی بخشی ِ خواهان تحول و پیشرفت باشد. بدین ترتیب روزنامه قدس به در جامعه ایران تاسی از عالم آل محمد(ص) پای در عرصه آگاه یبخشی و اطلاع رسانی گذارد و به جمع نشریات سراسری کشور اضافه گردید! و اینک روزنامه قدس در آستانه سی و ششمین سالروز تأســیس خود پس از گذراندن فراز و فرودهای فراوان و دست و پنجه نرم کردن با مشکلات و چالشهای پیش روی استوار و با صالبت تر از دیروز بر آرمان های خودایستاده و پیش میرود!
هرچند این روزنامه تا رسیدن به نقطه مطلوب راهی طولانی در پیش دارد اما در راه علمگستری و آگاهی بخشی نشان و یادگاری قابل اعتنا از آن امام همام است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه