تنور مشکلات نان داغ است

خراسان جنوبی

تنور مشکلات نان داغ است

شهروندان خراسان‌جنوبی این روزها برای تهیه نان با مشکلاتی مواجه‌اند. نانوایی‌ها یا زودتر از ساعت کاری تعطیل می‌کنند و یا با جمله «نان نداریم» شهروندان را بدرقه می‌کنند.


موضوع فقط مال یک شهر و دو شهر نیست. مردم بیرجند، طبس، دیهوک و… گلایه‌های مرتبط با تهیه نان را برای انعکاس با رسانه‌ها مطرح می‌کنند.
فاطمه محمدی از شهروندان دیهوک در این زمینه گفت: چند روز پیش حدود ساعت 6/30 صبح برای تهیه نان به نانوایی مراجعه کردم که تعطیل بود.
وی با اشاره به اینکه به نانوایی دیگری هم که مراجعه کردم آن هم تعطیل بود، اظهار کرد: از مسئولان به ویژه بخشدار و شورای اسلامی درخواست دارم دلیل این تعطیلی‌های مکرر نانوایی‌های دیهوک را بیان کنند. از طرفی چون بیشتر مواقع آب هم در دیهوک قطع است یکی از دلایل تعطیلی نانوایی‌ها می‌تواند این موضوع باشد.
رضا اسماعیلی از شهروندان طبسی نیز در گفت‌وگو با مهر بیان کرد: مردم طبس بیشتر به نان سنگک علاقه دارند و به این قبیل نانوایی‌ها مراجعه می‌کنند. این نانوایی‌ها که به صورت خانوادگی اداره می‌شوند تعطیلی زیادی دارند و از این نظر مردم از صف‌های طولانی نان سنگک شاکی هستند.
وی گفت: در شهر طبس به دلیل مسافرپذیری، فروش نان بیشتر به صورت بسته‌بندی است و بیشتر نانوایی‌ها نان را به صورت بسته‌بندی در اختیار مغازه‌های شهر می‌گذارند.
وی یادآور شد: به‌تازگی نرخ کنجدی که روی نان سنگگ می‌ریزند را به صورت جداگانه محاسبه می‌کنند. منصوری یکی‌از شهروندان بیرجندی نیز اظهار کرد: چندی پیش دو عدد نان سنگک دو‌رو کنجد با قیمت 7هزار و ۲۰۰ تومان خریداری کردم که در واقع دانه‌ای 3هزار و ۶۰۰ تومان قیمت داشته است. وی بیان کرد: در مغازه دیگری نان سنگک دو رو گنجد را با قیمت دیگری می‌دهند و در واقع به محض اینکه به نان افزودنی چون کنجد و…اضافه می‌کنند هر طور دلشان می‌خواهد قیمت می‌گذارند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه