آغاز پروژه جمع‌آوری فاضلاب شهر رضویه

با حضور وزیر کشور انجام شد

آغاز پروژه جمع‌آوری فاضلاب شهر رضویه


در مراسمی با حضور وزیر کشور، استاندار خراسان رضوی، نماینده مردم شهر رضویه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان مشهد، مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب مشهد و جمعی از مردم شهر رضویه عملیات اجرایی طرح شبکه جمع‌آوری و خط انتقال فاضلاب این شهر به عنوان نخستین شهر پس از مشهد در استان آغاز شد.
وزیر کشور در این مراسم گفت: مشکل کمبود آب و استفاده نادرست از پساب‌ها دوعامل اصلی برای اجرای طرح‌های آبرسانی و جمع‌آوری آب‌های سطحی فاضلاب است. احمد وحیدی افزود: اجرای طرح‌های آبرسانی و جمع‌آوری آب‌های سطحی فاضلاب در حاشیه شهرها بسیار حائز اهمیت است. مشکلات در حاشیه شهرها سبب آسیب در مرکز شهر خواهند شد. این پروژه حسن خوبی که دارد این است که تأمین اعتبار مالی شده است و به سرعت به اتمام خواهد رسید. با اجرای این طرح کل شهر رضویه که در حاشیه شهر مشهد قرار دارد تحت پوشش شبکه جمع‌آوری و خط انتقال فاضلاب قرار می‌گیرد. نماینده مردم شهرستان‌های فریمان، بخش رضویه و سرخس در این مراسم گفت: باید توجه داشت حاشیه شهر مشهد گاهی به شهرک‌های شهید رجایی، باهنر و طبرسی محدود می‌شود درحالی که رضویه پشت صحنه اصلی حاشیه شهر مشهد است.
سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه در این پروژه وزارت نفت به کمکمان می‌آید، افزود: البته پروژه‌های زیادی در دست اجراست که در قالب پیوست اجتماعی و مصوبات سفر رئیس‌جمهور نیاز به همکاری وزارت نفت دارد.
وی ساخت ۳۰ کیلومتری جاده مشهد به سرخس و پروژه فاضلاب رضویه را ازجمله پروژه‌های حاشیه شهر مشهد برشمرد و افزود: در حال حاضر اعتبار این پروژه‌ها نقداً در حساب دستگاه‌هاست. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز گفت: خشکسالی‌های مداوم و کاهش بارندگی‌ در سال‌های اخیر منجر به افت شدید منابع آبی شهرستان مشهد شده و هم‌اکنون ذخایر آبی این شهر بسیار محدود است. درهمین راستا برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و تلاش شبانه‌روزی برای تأمین خدمات پایدار و تأمین ذخایر آب در حال انجام است.
حسین اسماعیلیان افزود: مشهد کمترین میزان مصرف سرانه آب در بین کلانشهرهای کشور را دارد ولی با توجه به کمبود منابع آب و اقلیم خشک، با رعایت صرفه‌جویی می‌توان همین میزان مصرف را تا۵۰ درصد کاهش داد.
وی درخصوص اجرای پروژه شبکه جمع‌آوری و خط انتقال فاضلاب رضویه بیان کرد: این پروژه به میزان 8/30 کیلومتر با یک ایستگاه پمپاژ فاضلابی با ظرفیت ۳هزارو۳۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز با اعتبار هزارو۲۰۰ میلیارد ریال با کمک وزارت نفت اجرا می‌شود.
محسن داوری، فرماندار مشهد نیز با اشاره به مشکلات آب و فاضلاب رضویه گفت: باتوجه به وضعیت نامطلوب آب‌های سطحی در رضویه امکان جمع‌آوری آب وجود نداشت و مردم از این موضوع ناراضی بودند که در بازدیدهای میدانی موضوع بررسی و در دستور کار استانداری و فرمانداری قرار گرفت و امروز شاهد آغاز اجرای این طرح در حاشیه شهر مشهد هستیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه