مصرف گاز در خراسان رضوی 3/6 درصد افزایش یافت

مصرف گاز در خراسان رضوی 3/6 درصد افزایش یافت


مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: مصرف گاز خانگی این استان در آذر ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 3/6درصد افزایش داشت که با توجه به موضوع ناترازی گاز در پیک سرما، صرفه‌جویی در بخش خانگی یک ضرورت قطعی است.
حسن افتخاری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: برودت هوا و افزایش مشترکان از جمله عوامل افزایش مصرف گاز در خراسان رضوی بوده است. از مجموع گاز مصرفی آذرماه امسال یک میلیارد و ۲۰۳ میلیون مترمکعب معادل ۸۲ درصد تحویل بخش خانگی و عمومی استان شده است.
وی با اشاره به ناترازی گاز در ایام پیک سرما تأکید کرد: مدیریت مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و عمومی توسط شهروندان امری لازم و یک ضرورت قطعی است که باید رعایت شود.
افتخاری اظهار کرد: استفاده از پوشش مناسب زمستانی در منزل، رعایت دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد و خاموش کردن سیستم گرمایشی در هنگام ترک منزل از راهکارهای ساده کاهش مصرف گاز طبیعی است.
وی به افزایش تعرفه‌ مصرف گاز مشترکان پرمصرف‌ نیز اشاره کرد و گفت: برای ایجاد انگیزه بین مصرف‌کنندگان گاز، مصوبه‌ای در ۱۶ آذر ماه امسال توسط هیئت وزیران تصویب شد. بر اساس این مصوبه مشترکانی که مصرف آن‌ها در چارچوب الگوی مصرف باشد (عمدتاً سه دهک اول)، محاسبه گازبهای آن‌ها در سال جاری نسبت به سال قبل تفاوتی نخواهد داشت.
گازبهای آن‌هایی که مصرفشان از سه دهک اول بالاتر باشد تا پله ۶ نسبت به تعرفه سال قبل ۳۰ درصد افزایش قیمت خواهد داشت و نرخ گازبهای مشترکانی که مصرف آن‌ها بیشتر از پله ۶ باشد تا پله ۱۰، ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.
مشترکان برای آشنایی با پله مصرفی خود به‌سایت شرکت ملی گاز مراجعه کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه