کمبود زمین در کوهسرخ برای ایجاد ناحیه صنعتی

کمبود زمین در کوهسرخ برای ایجاد ناحیه صنعتی

فرماندار کوهسرخ کمبود زمین در شهرستان را یکی از مشکلات جدی ایجاد ناحیه صنعتی دانست.


مرتضی شرف‌الدین شیرازی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت ایجاد ناحیه صنعتی در این شهرستان گفت: پس از پیگیری‌های صورت گرفته اگرچه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان، زمین ۴۱هکتاری حد فاصل روستای کوشه و ایور را به شرکت شهرک‌های صنعتی معرفی کرد و در نزدیکی آن تمامی زیرساخت‌های مورد نیاز و انشعابات هم قرار دارد اما به دلیل اینکه به تازگی چند معارض پیدا شد با مشکلاتی مواجه شده‌ایم.
وی تصریح کرد: هر چند این منطقه در استعلام‌های منابع طبیعی و آبخیزداری اراضی ملی ثبت شده اما جهاد کشاورزی زمین را جزو مستثنیات اعلام کرده است.
فرماندار کوهسرخ بیان کرد: در خصوص اراضی شهرستان با یک مشکل جدی مواجه هستیم و آن خرده‌مالکی است، متأسفانه در داخل شهر و روستاها زمین چند هکتاری به سختی پیدا می‌شود و همه خرده‌مالک هستند.
وی عنوان کرد: با توجه به مشکل موجود تلاش می‌شود ضمن توافق با معارضان همان زمین ۴۱ هکتاری، هر چه زودتر اقدام‌های اولیه برای ایجاد ناحیه صنعتی در شهرستان کوهسرخ انجام شود.
شیرازی خاطرنشان کرد: تمام سعی خود را به کار گرفته‌ایم که طی دو تا سه هفته آینده تکلیف زمین ناحیه صنعتی کوهسرخ مشخص شود.
وی در پایان گفت: هر چند استقرار اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به دلیل غیرمقاوم بودن بافت روستایی منطقه ضرورت دارد، اما هنوز نتوانستیم زمین مورد نیاز را برای این نهاد حاکمیتی تأمین کنیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه