کلاه‌برداری رایانه‌ای در صدر پرونده‌های پلیس فتا

کلاه‌برداری رایانه‌ای در صدر پرونده‌های پلیس فتا

سرهنگ یوسف شاکری با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال، ۹۳۶ مورد جرم سایبری در استان به وقوع پیوسته، گفت: با رصد اطلاعاتی کارشناسان پلیس فتا در این مدت ۸۵۱ فقره از جرایم سایبری کشف شده است.


وی گفت: کارشناسان سایبری فرماندهی انتظامی خراسان شمالی با سرعت عمل خود موفق شدند ۴۰۵ مجرم سایبری را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کنند.
سرهنگ یوسف شاکری با اشاره به اینکه با بررسی‌های انجام شده، کلاه‌برداری رایانه‌ای با ۳۶۴ فقره، بیشترین جرم در استان بوده و ۳۹ درصد از جرایم سایبری را به خود اختصاص داده، افزود: برداشت غیرمجاز نیز با ۲۵۷ فقره در ردیف دوم قرار دارد.
به گزارش صدا و سیما، وی با بیان اینکه جرم برداشت غیرمجاز در این بازه زمانی ۲۷ درصد از جرایم را به خود اختصاص داده، گفت: موضوع هتک حیثیت و نشر اکاذیب نیز با ۱۸۰ فقره در جایگاه بعدی قرار دارد و ۲۰ درصد از جرایم سایبری را شامل می‌شود.
سرهنگ شاکری به برخورد قاطعانه با مجرمان سایبری نیز اشاره کرد و افزود: مجرمان سایبری به هیچ‌وجه در امان نخواهند بود و هرگز اجازه نمی‌دهیم به راحتی در جامعه جولان دهند.
رئیس پلیس فتا خراسان شمالی ادامه داد: در این بازه زمانی، دستگیری مجرمان سایبری به نسبت سال گذشته ۲۹ درصد افزایش داشته است.
سرهنگ شاکری با بیان اینکه پلیس فتا سایه‌سار امنیت در فضای سایبری است، از شهروندان به ویژه کاربران فضای مجازی خواست ضمن هوشیاری در استفاده از شبکه‌های اجتماعی، در صورت اطلاع و یا مواجهه با هرگونه جرم سایبری، مراتب را بلافاصله از طریق سایت پلیس فتا و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ که به صورت شبانه‌روزی فعال است، اطلاع داده تا اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه