مأموریت رونالدو برای جام جهانی 2030

قمار بزرگ سعودی‌ها در عین نقض حقوق بشر

مأموریت رونالدو برای جام جهانی 2030

فابریتزیو رومانو، خبرنگار سرشناس ایتالیایی و کارشناس نقل‌وانتقالات فوتبال اروپا جزئیاتی از قرارداد برنده پنج توپ طلا با باشگاه النصر را افشا کرد.


​​​​​​​بر اساس ادعای رومانو؛ رونالدو 37 ساله در النصر دستمزد فوتبالی‌اش به ازای هر فصل نزدیک به 90 میلیون دلار است و با احتساب بندهای تبلیغاتی و اسپانسری تضمین شده موجود در این قرارداد، دستمزد او در هر فصل در مجموع به نزدیک 200 میلیون دلار می‌رسد. 
همچنین نشریه اسپانیایی «مارکا» که نخستین رسانه‌ای بود که خبر از توافق رونالدو با النصر داده بود، عنوان کرد «ژرژ مندز» مدیر برنامه‌های این بازیکن نقشی در این انتقال نداشته و کل فرایند انتقال کریستیانو برعهده «ریکاردو رگیوف» مدیر شخصی او بوده است، کسی که 40 روز درگیر مذاکرات با مدیران باشگاه النصر بوده است.
بر اساس گزارش این نشریه اسپانیایی؛ برنده پنج توپ طلا که در روزهای اخیر در شهر مادرید بود و چند روزی هم در والدبباس (محل تمرین رئال‌مادرید) تمرین کرد، منتظر پیشنهاد رئال‌مادرید بود اما در نهایت پیشنهادی دریافت نکرد. باشگاه النصر هم برای جذب رونالدو مجبور به فروش یا قرض دادن چند بازیکن خود شده است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده؛ کل دارایی رونالدو 500 تا 600 میلیون دلار تخمین زده شده است که با دو سال و نیم حضورش در النصر تقریباً به اندازه کل دارایی فعلی‌اش درآمد خواهد داشت.

مأموران سری
نشریه «اشپیگل» آلمان با انتشار گزارشی در این‌باره نوشت: این بازیکن 37ساله باید به‌عنوان سفیر کمک کند عربستان سعودی از کسب میزبانی جام جهانی 2030 اطمینان حاصل کند. رونالدو پس از اتمام قراردادش با النصر احتمالاً به‌عنوان سفیر برای کمک به عربستان سعودی، کشوری که به‌دلیل نقض حقوق بشر مورد انتقاد است، برای کسب مجوز میزبانی مسابقات جام جهانی 2030 (به‌طور مشترک با مصر و یونان) ایفای نقش خواهد کرد. فیصل بن ترکی، وزیر ورزش عربستان پس از پیوستن رونالدو به النصر در توییتی نوشت: از حضور یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال در عربستان خوشحال هستیم. کریستیانو رونالدو خوش آمدی. ما از دیگر باشگاه‌ها برای جذب بازیکنان بزرگ فوتبال جهان حمایت می‌کنیم.
از مودریچ، لیونل مسی، سرخیو راموس، بوسکتس و انگولو کانته به عنوان دیگر ورودی‌های لیگ عربستان در آینده‌ای نزدیک یاد می‌شود. هواداران الهلال با منتشر کردن تصویرهایی از مسی با پیراهن این تیم خواستار جذب این بازیکن شده‌اند.
برخی کاربران نیز ویدئوی مسی که پس از پایان بازی جنجالی با هلند در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به بازیکن حریف می‌گوید: «به چی نگاه می‌کنی؟ بزن به چاک» را منتشر کردند و به شوخی نوشتند پاسخ مسی به پیشنهاد الهلال این‌گونه خواهد بود.

هیجان جدید «سی.‌آر.7»
رونالدو در این باره گفت: برای تجربه‌ای جدید در لیگی جدید و متفاوت بسیار هیجان زده‌ام، چشم‌انداز النصر الهام بخش موارد زیادی است. هیجان دارم به همبازیان جدیدم بپیوندم تا کنار هم موفقیت‌های بیشتری کسب کنیم.
رونالدو پیش از این به صراحت اعلام کرده بود با کرامت از فوتبال خداحافظی می‌کند و راهی لیگ عربستان و یا امارات و آمریکا نمی‌شود. ستاره پرتغالی در سال ۲۰۱۶ در یک برنامه تلویزیونی به انتقادهای ژاوی به صورت طعنه آمیز پاسخ داد و گفت: هر کسی که می‌خواهد تیتر اول روزنامه‌ها شود، از من انتقاد می‌کند. نمی‌دانم او اکنون در کدام لیگ بازی می‌کند. فکر کنم در لیگ قطر است. او ادامه داد: به خاطر پول راهی هیچ تیمی نمی‌شوم. می‌خواهم در بزرگ‌ترین باشگاه‌های اروپا از فوتبال خداحافظی کنم. راهی لیگ عربستان و یا قطر و آمریکا نمی‌شوم؛ چرا که می‌خواهم با کرامت از فوتبال خداحافظی کنم.
رونالدو در حالی این صحبت‌ها را در سال ۲۰۱۶ انجام داد که تصمیم گرفت در سال ۲۰۲۲ راهی لیگ عربستان شود و کاملاً برخلاف این اظهارات خود عمل کند. به هر حال پیشنهاد النصر بسیار وسوسه انگیز بود و بعید است هیچ بازیکنی حتی رونالدوی ثروتمند هم برابر آن مقاومت کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه