6 هزار تکواندوکار خراسان جنوبی بدون سالن ورزشی

نتیجه تصمیمات نادرست

6 هزار تکواندوکار خراسان جنوبی بدون سالن ورزشی

رئیس هیئت تکواندو خراسان جنوبی با بیان اینکه در امکانات و تجهیزات در مقایسه با سایر استان‌های کشور ضعیف هستیم، گفت: در حالی ۶ هزار تکواندوکار در استان داریم که این ورزشکاران یک سالن اختصاصی ندارند.


علیرضا محمودی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: پس از گذشت دو سال کرونا و فاصله افتادن بین مسابقات، بار دیگر شاهد برگشتن شور و نشاط به ورزش تکواندو هستیم.
وی هدف اصلی از برگزاری این مسابقات را  کشف استعدادهای ورزشکاران و آمادگی برای حضور در مسابقات کشوری اعلام کرد و افزود: در حال حاضر در بانک اطلاعاتی فدراسیون تکواندو از خراسان جنوبی حدود 6هزار تکواندوکار ثبت شده که 70 درصد آن‌ها فعالیت دارند و تمامی شهرستان‌های ما دارای ورزشکاران موفق در این رشته هستند.
رئیس هیئت تکواندو خراسان جنوبی از فعالیت 60 مربی و 60 داور در این رشته در استان خبر داد و گفت: بیشتر این مربیان و داوران فعال هستند.
محمودی به کمبودها و مشکلات رشته تکواندو در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: اصلی‌ترین مشکل ما کمبود تجهیزات است و در این رشته، تجهیزات حرف اول را می‌زند. وی به کمبود تشک و سیستم الکترونیکی جدید داوری اشاره و بیان کرد: از فدراسیون تکواندو توانستیم یک سیستم داوری و تشک تهیه کنیم؛ اما با وجود پیگیری‌‌های انجام شده تاکنون نتوانستیم از سازمان ورزش و جوانان تجهیزاتی جذب کنیم. باید دست‌کم سه سیستم داوری داشته باشیم.

با اندکی حمایت می‌توانیم 
در سطح کشور بدرخشیم

محمودی ادامه داد: در رشته‌ «هان‌مادانگ» تنها باید تجهیزات داشته باشیم که در استان خراسان جنوبی چنین تجهیزاتی نداریم و ورزشکاران با اندکی حمایت در این رشته می‌توانند در سطح کشور بدرخشند.
وی با بیان اینکه می‌توانیم با اعتبار 50 الی 60میلیون تومان تجهیزات «هان‌مادانگ» را تهیه کنیم، افزود: برای هر سیستم داوری دست‌کم به 250 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم که لازم است مسئولان در این زمینه هیئت تکواندو استان را حمایت کنند.
رئیس هیئت تکواندو خراسان جنوبی با بیان اینکه هیئت تکواندو استان با 6 هزار بازیکن، سالن ورزشی ندارد، اظهار کرد: در چند سال گذشته، سالن تکواندو استان به هیئت هندبال داده شد و در عمل هیچ جا و مکانی برای تمرین نداریم و این یک ضعف برای استان به ‌شمار می‌‌رود.
وی بیان کرد: برای برگزاری مسابقات همیشه با تأمین سالن مواجه‌ایم و در این مسابقات هم از حدود 10 روز پیش پیگیری‌های زیادی شده که توانستیم هماهنگی‌های لازم را انجام داده و مسابقات را برگزار کنیم.
محمودی با بیان اینکه داوران استان، مسابقات کشوری و انتخابی تیم ملی را هم قضاوت کرده‌اند، افزود: امیدواریم با برگزاری این مسابقات شاهد رونق رشته تکواندو و شناسایی استعدادهای ویژه در استان باشیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه