الزام ادارات خراسان شمالی به خرید از دانش‌بنیان‌ها

خراسان شمالی

الزام ادارات خراسان شمالی به خرید از دانش‌بنیان‌ها

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: اداره‌ها، سازمان‌ها‌ و تمامی دستگاه‌های اجرایی این استان ملزم به خرید محصول شرکت‌های دانش‌بنیان داخل هستند و اگر بدون دلیل موجه از سایر استان‌ها خرید کنند با آن‌ها برخورد می‌شود.


به گزارش ایرنا، ناصر فخر موحدی در جلسه اقتصاد شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری خراسان شمالی اظهار کرد: ظرفیت و پتانسیل شرکت‌های استان بالاست و همه برای ارتقای این شرایط باید از این شرکت‌ها حمایت کنند.
وی خواستار تکمیل زنجیره تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و سایر حوزه‌ها شد و افزود: در سال‌های اخیر شرکت‌های دانش‌بنیان به این حوزه‌ها ورود کرده‌اند که این فعالیت فناورانه برای استان ارزش افزوده ایجاد می‌کند و نیاز به حمایت دارد.
وی تصریح کرد: از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌خواهیم درخواست‌های خود را شفاف و مکتوب به دبیرخانه پارک علم و فناوری استان ارائه دهند تا به صورت ویژه روی تمامی این موضوعات کار شود و از ظرفیت کارگروه‌های مختلف نیز برای رفع چالش‌ها استفاده خواهیم کرد.
وی گفت: شورای بخش خصوصی و دولت نیز در راستای حل مشکلات بخش خصوصی ایجاد شده که از فعالان بخش اقتصادی، تولیدکننده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌خواهیم چالش‌های پیش روی این شورا را مطرح کنند.
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: مسائل و مشکلات پیش روی شرکت‌های دانش‌بنیان باید شناسایی و جمع‌بندی شود تا به دنبال راهکارهای قانونی برای رفع آن در مجلس باشیم. سید محمد پاکمهر افزود: روند اداری و بانکی نیز برای رفع مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان استان باید تسهیل شود؛ چرا که این رویه به اقتصاد استان ضربه وارد می‌کند.
وی بر ایجاد صنایع پایین‌دستی استان تأکید کرد و گفت: ایجاد صنایع پایین‌دستی به اشتغال رونق خواهد داد و همچنین سبب بالا رفتن درآمد استان می‌شود.
در این جلسه تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند که کمبود زیرساخت‌های مختلف از جمله حمل و نقل، روند سخت دریافت تسهیلات بانکی، فروش و صادرات محصول از مهم‌ترین دغدغه‌های آنان عنوان شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه