انحصار در ارائه مجوز کسب و کار موجب فساد است

انحصار در ارائه مجوز کسب و کار موجب فساد است

استاندار خراسان رضوی گفت: مراجعه حضوری مردم به دستگاه‌ها برای گرفتن مجوز کسب و کار و انحصار ارائه مجوز راه‌اندازی فعالیت‌های اقتصادی موجب فساد است و نباید این اتفاق رخ دهد.


به گزارش قدس آنلاین، یعقوبعلی نظری در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: مردم حق دارند مجوز مورد نیاز خود را از درگاه ملی مجوزهای کسب و کار دریافت کنند و دستگاه‌های اجرایی بر اساس قانون اساسی باید در این خصوص همکاری لازم را انجام دهند.
وی بیان کرد: هدف درگاه ملی مجوزهای کسب و کار، روان‌سازی، آسان‌سازی و سالم‌سازی مراجعات مردمی برای گرفتن مجوز است و هرکس اراده و تصمیمی برای گرفتن مجوز دارد دستگاه‌ها باید در خدمت مردم باشند.
وی افزود: نیاز است با همکاری بخش خصوصی و مردمی ایرادهای این روش نسبت به درگاه ملی مجوزهای کشور بدست آید و تصحیح شود.
نظری گفت: مردم حق دارند مجوز کسب و کار خود را به سهولت دریافت کنند و اگر فردی منع قانونی نداشته باشد نمی‌توان حقوق مردمی را از میان برد.
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: اگر نیاز به ملاحظه‌ای در خصوص مجوزی وجود دارد باید در مرحله اقناع‌سازی و تحلیل درست صورت پذیرد و دستگاه دولتی باید زمینه‌سازی لازم را انجام دهد.
وی ادامه داد: برای اجرایی شدن موضوع درگاه ملی مجوزهای کسب و کار، برگزاری نشست عملیاتی بین دستگاه‌های اجرایی در استان ضروری است تا نکاتی که لازم است به دستگاه‌ها تأکید و موارد لازم جمع‌بندی شود و در نهایت اطلاع‌رسانی مردمی هم به خوبی رخ دهد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه