گندم‌کاران گنابادی نیازمند حمایت

گندم‌کاران گنابادی نیازمند حمایت

مدیر جهاد کشاورزی گناباد کشت قراردادی را لازمه توسعه و رونق کمی و کیفی تولید گندم و حمایت از گندم‌کاران این شهرستان ذکر کرد.


رمضانعلی قاسمی در گفت‌وگو با ایرنا تأمین کود، بیمه و پرداخت قسمتی از کرایه حمل به سیلو را از مزایای مهم اجرای کشت قراردادی گندم برشمرد و گفت: از آنجایی که کشاورزان در زمان کاشت از لحاظ اقتصادی در مضیقه هستند و با افزایش هزینه‌های تولید تأمین نقدینگی برای آنان سخت می‌شود بنابراین در راستای حمایت از گندم‌کاران طرح کشت قراردادی در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: در کشت قراردادی گندم بیمه‌نامه با ۲۰ درصد تخفیف صادر می‌شود و کشاورزان بقیه حق بیمه را در زمان تحویل محصول به دولت پرداخت می‌کنند.
پرداخت یک میلیون ریال مبلغ تشویقی به ازای هر تن گندم تحویلی در قالب کرایه حمل و در اولویت خرید قرار گرفتن محصول کشت‌های قراردادی اقدام‌های دیگر حمایتی از گندم‌کاران است. مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: در برنامه کشت قراردادی، کشاورزان با پرداخت ۵۰درصد از مبلغ، کود فسفاته و پتاسه مصرفی خود را تحویل می‌گیرند و ۵۰ درصد باقیمانده بهای کود را در زمان برداشت محصول تسویه می‌کنند. قاسمی ادامه داد: کشاورزان برای بهره‌مندی از طرح کشت قراردادی گندم می‌توانند نرم‌افزار کشت قراردادی را روی گوشی خود دانلود و نصب کرده و در سامانه نام‌نویسی کنند تا از مزایای آن برخوردار شوند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه