شهید سلیمانی نخبه و سلحشور میدان جهاد در برابر دشمن بود

آیت‌الله نوری همدانی:

شهید سلیمانی نخبه و سلحشور میدان جهاد در برابر دشمن بود

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه شهید سلیمانی از نخبگان و سلحشوران میدان رزم و جهاد در مقابل دشمنان بود، گفت: آن مرحوم الگوی مناسبی برای جامعه است.


به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله نوری همدانی پیش‌ازظهر دیروز در دیدار اعضای ستاد تجلیل و تکریم سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: فرهنگ شهادت و جهاد در راه خداوند در سیره اهل بیت(ع) و آیات قرآن بسیار مورد تمجید قرار گرفته و خداوند در قرآن شهدا را زنده و جاودان معرفی کرده است.
این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) یادآور شد: کارهای نیک و صالح دارای درجات و رتبه‌هایی هستند اما شهادت با هدف الهی و جهاد در راه خدا بالاترین فضیلت‌ها و برترین مقام و منزلت در نزد خداوند است که برتر از آن مقام و منزلتی نیست.
شهادت آرزوی صالحان و نیکوکاران است از این رو امیرمؤمنان(ع) به مالک‌اشتر می‌فرماید:‌ ای مالک از خداوند خواسته‌ام  مرگ من و تو را شهادت در راه خودش قرار دهد، همچنین در اولین دعای صحیفه سجادیه درخواست آن حضرت، شهادت در راه خداوند است، از این رو امام راحل فرمودند: شهادت هنر مردان خداست.
وی شهید حاج قاسم سلیمانی را از نخبگان میدان جهاد در زمان کنونی توصیف و اضافه کرد: ایشان یک فرد عادی نبود، خداوند این مقام و جایگاه ویژه را به افراد عادی عنایت نمی‌کند بلکه ایشان یک فرد مخلص و از نظر فرهنگ اسلام و اهل بیت(ع) در سطح بسیار بالایی بود. شهید حاج قاسم سلیمانی از نخبگان و سلحشوران میدان رزم و جهاد در مقابل دشمنان و مستکبران بود.
آیت‌الله نوری همدانی در ادامه خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی یک شهیدی بود که این راه را یافته و پیموده بود، خداوند دل او را با نور ایمان روشن کرده بود از این رو با یقین و اعتقاد راسخ سخن می‌گفت و در این راه با اراده محکم گام برمی‌داشت و از مشکلات و سختی‌ها ترس و سستی به خود راه نمی‌داد.
این مرجع تقلید شناساندن افکار و مجاهدت‌های حاج قاسم سلیمانی را برای جامعه، به‌ویژه نسل جوان بسیار ضروری دانست و گفت: هر تلاشی در شناساندن کارهای ایشان، مواعظ ایشان، افکار و اندیشه‌های ایشان صورت گیرد بسیار ارزنده و بجاست و ایشان یک الگوی مناسب برای جامعه کنونی به‌خصوص نسل جوان این کشور است.
آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به دست دولت آمریکا، اظهار کرد: تبری و تولی یکی از ارکان اسلام است، بر ما لازم است دشمنان و بدخواهان را شناخته و در مقابل آن‌ها بایستیم و آن‌ها را به سزای اعمالشان برسانیم. امام راحل این راه را به روی ما گشود و رهبر معظم انقلاب هم این راه را می‌پیمایند. ما امیدواریم این انقلاب و این نهضت اسلامی منتهی به ظهور امام زمان(عج) شود، از این رو نشر و تبلیغ و بیان رشادت‌های مجاهدانی همچون حاج قاسم سلیمانی کار بسیار ارزنده‌ای است.
دبیر ستاد مردمی برگزاری سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی هم در این دیدار به جایگاه ارزشمند حاج قاسم در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی قهرمان ملی ماست و ما باید با تمام توان، سلحشوری‌های این شهید والامقام را به مردم و به‌خصوص نسل جوان معرفی کنیم.
حمید رضا مقدم‌فر افزود: حاج قاسم سلیمانی آرزوی شهادت داشت و شهادت ایشان زنده بودن انقلاب ما را به جهانیان نشان داد.
او با اشاره به حضور میلیونی مردم از اقشار گوناگون در مراسم تشییع سردار سلیمانی گفت: روز تشییع سردار سلیمانی به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی «یوم الله» بود و حماسه بزرگی در بدرقه سردار دل‌ها توسط مردم قدرشناس ایران اسلامی رقم خورد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه