فسخ ۴۷ قرارداد سرمایه‌گذاری راکد

خراسان شمالی

فسخ ۴۷ قرارداد سرمایه‌گذاری راکد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: امسال ۴۷ فقره قرارداد سرمایه‌گذاری راکد در شهرک‌های صنعتی استان به دلیل عدم‌فعالیت روی زمین واگذاری، فسخ شد.


محمدعلی نوایی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: امسال ۵۹ فقره قرارداد که فعالیتی برای اجرای آن‌ها انجام نشده بود برای فسخ در هیئت داوری مطرح و ۴۷ مورد منجر به فسخ قرارداد شد.
وی خاطرنشان کرد: زمین‌های واگذار شده به این متقاضیان سرمایه‌گذاری مربوط به سال‌های ۸۸ تا ۹۷ است که در این مدت هیچ اقدام و فعالیتی در آن انجام نشده است. زمین خلع ید شده در این قراردادها ۶۴ هزار مترمربع وسعت دارد که به سایر متقاضیان سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان واگذار می‌شود.
وی ادامه داد: بازپس‌گیری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با هدف صیانت از حقوق بیت‌المال و جلوگیری از تضییع آن انجام می‌شود. زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با قیمت بسیار پایین به متقاضیان سرمایه‌گذاری واگذار می‌شود و دولت مکلف است در صورت تأخیر در اجرای پروژه‌ها و عمل نشدن به تعهدات از طرف سرمایه‌گذار، برای جلوگیری از تضییع بیت‌المال، زمین را تعیین تکلیف کند.
وی عنوان کرد: عمده علت تحقق نیافتن تعهدات سرمایه‌گذار و نبود پیشرفت فیزیکی در انجام کارها، مشکلات مدیریتی و یا مشکل توان مالی برای اجرای پروژه است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی، کمبود نقدینگی، گران شدن مواد اولیه و سخت شدن تأمین آن و وثیقه سنگین بانکی برای پرداختن تسهیلات را از مهم‌ترین مشکلات صنایع کوچک و واحدهای فعال و غیرفعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اعلام کرد.
وی خواهان همکاری بانک‌ها با واحدهای کوچک صنعتی و پرداخت سرمایه در گردش به این واحدها برای سرپا ماندن شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه