امنیت سایبری زائران نوروزی ضروری است

دبیر شورای ملی زیارت:

امنیت سایبری زائران نوروزی ضروری است

دبیر شورای ملی زیارت و استاندار خراسان رضوی گفت: امنیت سایبری و پایداری ارتباط اینترنتی در ایام نوروز پیش رو باید برای خدمت‌رسانی به زائران بارگاه منور رضوی برنامه‌ریزی و فراهم شود.


به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در قرارگاه مرکزی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی افزود: بسیاری از خدمات ارائه شده به زائران به خصوص در ایام مناسبتی، مبتنی بر دسترسی مناسب به اینترنت است و تأمین امنیت خدمات از این طریق اهمیت بسزایی دارد.
نظری افزود: عملیات نوروزی از پانزدهم اسفند امسال شروع می‌شود، با توجه به ایام شعبانیه و همچنین نیمه شعبان لازم است بر خلاف روال سال‌های گذشته، خدمت‌رسانی به زائران بارگاه منور رضوی، زودتر از سال‌های گذشته در خراسان رضوی آغاز شود. از سوی دیگر با توجه به اینکه بسیاری از مسافران براساس آمار بدست آمده با خودرو شخصی به مشهد مسافرت می‌کنند لازم است در توقفگاه‌های بین‌راهی نسبت به فراهم‌آوری محل استراحت و تأمین سرویس‌های بهداشتی با همکاری بخش مردمی، سازمان‌ها و نهادهای خدمت‌رسان اقدام شود.
استاندار خراسان رضوی ضمن اشاره به اینکه تمام ظرفیت استان در این ایام باید به خدمت‌رسانی به زائران تعلق گیرد، افزود: بر همین اساس لازم است که هیچ گونه همایش، کنگره، مسابقه و جشنواره‌ فرهنگی و ورزشی در سطح ملی و بین‌المللی در شهر مشهد برگزار نشود تا امکان خدمت‌رسانی مناسب به زائران با توجه به حجم بسیار آن‌ها فراهم باشد.
یعقوبعلی نظری ضمن تأکید بر فراهم‌آوری مایحتاج ضروری مردم در این ایام همچون دهه آخر ماه صفر، بیان کرد: ایجاد هشت نانوایی ثابت پرتیراژ ماشینی در اطراف حرم رضوی برای تأمین نان روزانه زائران و مجاوران با همکاری فرمانداری شهر مشهد در دست برنامه‌ریزی و اقدام است.
دبیر شورای ملی زیارت افزود: لازم است از هم اکنون برنامه‌ریزی برای تأمین برخی داروها و نیازهای درمانی زائران در ایام نوروز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به تعطیلی برخی از درمانگاه‌ها در دست اقدام قرار گیرد تا در این خصوص دچار کمبود نباشیم.
او در خصوص اسکان زائران نیز گفت: در دهه آخر ماه صفر ۷۰۰ هزار اسکان شبانه در شهر مشهد فراهم شد و با توجه به حضور زائران نیاز است تا سایر محل‌های اسکان اضطراری توسط دستگاه‌ها و سازمان‌ها فراهم شود.
نظری افزود: در حریم پیرامونی حرم رضوی ۱۴ زمین برای پارک موقت ۱۱هزار خودرو فراهم است ولی این تعداد با توجه به حضور میلیونی زائران بسیار کم است؛ از سوی دیگر دسترسی زائران به حمل و نقل عمومی برای حضور در حرم رضوی باید فراهم شود تا زائران از دورترین مکان بتوانند در کمترین زمان ممکن خود را به حرم رضوی برسانند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه