گلایه نمایندگان مجلس از نبود درمانگاه در پنج شهر

خراسان شمالی

گلایه نمایندگان مجلس از نبود درمانگاه در پنج شهر

سه نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی که با حضور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد، دغدغه‌های خود از این سازمان را بیان کردند.


به گزارش ایسنا؛ سیدمحمد پاکمهر، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین صنایع خراسان شمالی در اختیار سازمان تأمین اجتماعی است، اظهار کرد: پتروشیمی ۵ هزار میلیارد تومان درآمد سالانه دارد که از این مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان سود خالص این مجموعه است که در هیچ کجای کشور چنین صنعتی با سود کلان وجود ندارد.
وی با بیان اینکه با وجود صنایع بزرگ در استان از هشت شهرستان خراسان شمالی فقط سه شهرستان درمانگاه دارد، ادامه داد: به طور مثال در شهرستان راز و جرگلان، درمانگاه و پزشک عمومی وجود ندارد.
وی با تأکید بر اینکه خراسان شمالی جزو استان‌های کم‌برخوردار است، افزود: باید برای توسعه استان از منابع درآمدی حوزه مسئولیت اجتماعی صنایع استان استفاده شود.
علی جدی، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه با تأکید بر اینکه خراسان شمالی در پوشش بیمه‌ای ۲۰ درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است، افزود: در سطح استان خدمات درمانی، متمرکز در مرکز استان است و مناطق کمتر برخوردار نمی‌توانند از خدمات سازمان تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند. پتروشیمی استان با سود ۳ هزار میلیارد تومانی فقط ۴ میلیارد تومان در حوزه مسئولیت اجتماعی هزینه کرده است.
محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در حال حاضر ۸ هزار کارگر ساختمانی در استان خراسان شمالی در انتظار بیمه تأمین اجتماعی هستند.
وی با تأکید بر اینکه شهرستان راز و جرگلان فاقد شعبه تامین اجتماعی است، تصریح کرد: در سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی به ایجاد صنایع پایین‌دستی تأکید شده است اما متأسفانه در این حوزه اقدام جدی انجام نشده و ما انتظار داریم دست‌کم گردش مالی صنایع استان در داخل استان باشد. 
نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی چند هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال مصوب شد که تاکنون پرداخت این تسهیلات سفر به خاطر عدم‌رعایت منابع و مصارف بانکی در استان امکان‌پذیر نبوده است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه