آغاز واگذاری ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی در مشهد

اقدام شهرداری در راستای کاهش آلودگی هوا

آغاز واگذاری ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی در مشهد

شهردار مشهد از آغاز واگذاری ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی با تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی به مناسبت روز ملی حمل‌ونقل و رانندگان خبر داد.


​​​​​​​سیدعبدالله ارجائی با اعلام این خبر گفت: براساس سیاهه انتشار آلایندگی هوا بخش مهمی از آلودگی هوا ناشی از منابع متحرک است.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع هوای پاک و با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام ‌شده تفاهم‌نامه تولید ۱۰۰ هزار موتورسیکلت طی 5/3 سال آینده را با تولیدکنندگان به امضا رسانده‌ایم که از امروز واگذاری موتورسیکلت‌های برقی آغاز شد.
شهردار مشهد تصریح کرد: در همین راستا شهرداری مشهد با حمایت شورای اسلامی شهر مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۴درصد و اقساط ۲۴ ماهه در بانک عامل برای خرید موتوربرقی درنظر گرفته که عموم مردم می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
ارجائی افزود: با توجه به وجود حدود ۴۰۰ هزار موتورسیکلت که طبق سیاهه منابع انتشار آلودگی هوا سهم قابل ‌توجهی در آلایندگی هوای مشهد دارند طرح توسعه استفاده از موتوربرقی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در کنار آلودگی هوا موتورهای قدیمی دارای آلودگی صوتی نیز هستند، اظهار کرد: موتور برقی آلودگی زیست ‌محیطی و آلودگی صوتی ندارد؛ در این طرح موتورهای برقی به تدریج جایگزین بخشی از موتورهای بنزینی خواهند شد.
شهردار مشهد ادامه داد: در این طرح و با امضای تفاهم‌نامه‌ای با بانک‌ها و شرکت‌های تولیدکننده تا سقف ۱۰۰ هزار موتور برقی با تسهیلات ۱۰۰میلیون تومان با کارمزد ۴درصد بدون پیش‌پرداخت به متقاضیان واگذار خواهد شد.
ارجائی افزود: در این طرح هفت مدل مختلف موتور برقی با اقساط دوساله در مرحله نخست به متقاضیان دستگاه‌های اجرایی و در ادامه به متقاضیان از سایر اقشار مردم واگذار می‌شود. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه