حل مشکل کمبود آنتی‌بیوتیک تا هفته آینده

حل مشکل کمبود آنتی‌بیوتیک تا هفته آینده

معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با کاهش آنفلوانزا مشکلات دارویی کاهش پیدا کرده و کمبود آنتی‌بیوتیک تا یک هفته آینده برطرف خواهد شد.


ناصر وحدتی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با برطرف شدن کمبود آنتی‌بیوتیک به طور کامل تا یک هفته آینده و مصرف دارو که وابسته به الگوی بیماری‌هاست، کارخانه‌های داخلی تولید دارو به شدت فعال شده‌اند. 
او افزود: سال گذشته به دلیل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، مردم کمتر به آنفلوانزا مبتلا شدند و بسیاری از داروخانه‌ها و شرکت‌های دارویی به سمت تولید زیاد دارو‌های آنتی‌بیوتیک و سرماخوردگی نرفتند. به همین دلیل در این پیک آنفلوانزا که به تازگی ایجاد شده، کمبودی در بازار دارو به وجود آمد که بخشی از آن با واردات و بخشی دیگر با تولید داخلی برطرف شد. الان مشکل جدی وجود ندارد و مردم نگران نباشند. 
به گزارش باشگاه خبرنگاران، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه یکی از ابعاد مهم در حفظ سلامتی افراد، کنترل و یا کاهش مصرف دارو و به تبع آن کاهش عوارض دارویی است، ادامه داد: مردم توجه جدی به این نکته داشته باشند که در فصل سرما اگر شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت نشود، بیماری‌های ویروسی به شدت گسترش پیدا می‌کند و با توجه به اینکه مسیر انتقال ویروس آنفلوانزا با ویروس کووید ۱۹ یکسان است، اگر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند، اصلاً به این ویروس مبتلا نخواهند شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه