بهسازی راه 26 روستا در خراسان شمالی

بهسازی راه 26 روستا در خراسان شمالی


رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای خراسان ‌شمالی گفت: امسال 82/7 کیلومتر از راه‌های روستایی استان تسطیح و آسفالت و اهالی ۲۶ روستا از این مزیت بهره‌مند شدند.
ابراهیم محمدزاده اظهار کرد: در این مدت 57/5 کیلومتر راه فرعی و روستایی استان روکش شد و در مجموع ۲هزار و ۳۰۵ خانوار روستایی در خراسان شمالی از نعمت راه مناسب بهره‌مند شدند. وی افزود: ۱۸۳ روستای بالای ۲۰ خانوار با ۱۴ هزار و ۵۸۰ خانوار جمعیت استان از راه مناسب بی‌بهره است و باید ۶۴۴ کیلومتر جاده در این محورها ایجاد و آسفالت شود.
رئیس اداره نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اکنون 46/4 درصد از راه‌های روستایی استان آسفالت شده که این رقم در میانگین کشوری 54/3 درصد است که بر این اساس استان در این شاخص 9/7 درصد از میانگین کشوری عقب است.
وی یادآور شد: ۱۳ روستای بالای ۱۵۰ خانوار با 4هزار و ۳۳۳ خانوار جمعیت راه مناسب ندارد که باید به پروژه‌های راهسازی در این محورها سرعت داده و برای دسترسی این اهالی به راه مناسب باید ۵۹ کیلومتر راه در این محورها ساخته و آسفالت شود.
به گزارش ایرنا، در سفر دولت به استان ۸۰۰میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های راهسازی در این محورها اختصاص یافت و قرار است راه تمامی روستاهای بالای ۵۰خانوار با این منابع آسفالت شود.
۴۴ درصد از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی در روستاها ساکن هستند و ۳۰ تا ۴۰ درصد از مردم شهر به روستاها تردد دارند. بر این اساس 70 تا ۸۰ درصد راه‌های فرعی و روستایی مهم است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه