صدور هزار رأی قلع بنا برای بام‌فروشی و طبقه مازاد

صدور هزار رأی قلع بنا برای بام‌فروشی و طبقه مازاد


​​​​​​​مدیر نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مشهد گفت: هزار و 5مورد رأی قلع بنا مرتبط با تخلفات بام‌فروشی و ساخت طبقه مازاد از ابتدای امسال تاکنون در این کمیسیون صادر شده است.
مسعود ایاز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تخلف بام‌فروشی بیشتر در مناطق حاشیه شهر صورت می‌گیرد و بیش از ۵۰درصد پرونده‌های طبقه مازاد نیز مربوط به این مناطق است. از ابتدای سال تا کنون ۲ هزار و ۷۷۱ پرونده تخلف مربوط به طبقه مازاد به این کمیسیون وارد شده است.
اگر مالک ساختمانی پشت‌بام منزل خود را برای ساخت و ساز بفروشد، تخلف بام‌فروشی صورت گرفته و اگر خود، ساخت و ساز کند، باز هم تخلف ساخت و ساز طبقه مازاد اتفاق افتاده است.
ایاز افزود: زمین‌های قولنامه‌ای نیز از دیگر معضلات است و تخلف ساخت و ساز در املاک قولنامه‌ای هم زیاد است. متأسفانه بسیاری از متخلفان اصرار به تکرار و ادامه تخلف خود دارند و حتی پس از اخطار و مهر و موم ساختمان با باز کردن غیر قانونی مهر و موم به ساخت و ساز خود ادامه می‌دهند.
مدیر نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مشهد ادامه داد: سال‌گذشته تخلف ۱۸ هزار مِلک در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مشهد بررسی و رسیدگی و از این تعداد برای 3هزار و ۱۰۰ملک رأی تخریب صادر و ۸۰۰ فقره از این تعداد اجرایی شد و بقیه نیز در دست پیگیری است.
در سال‌های اخیر پس از گرانی غیرمعمول زمین و مسکن پدیده بام‌فروشی در کلان‌شهر‌ها رواج یافته است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه