سازش ۴۱ حکم قصاص در شعب «سفیران ضامن آهو»

سازش ۴۱ حکم قصاص در شعب «سفیران ضامن آهو»

با تلاش شعبه‌های «سفیران ضامن آهو» که زیر نظر شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی فعالیت دارند، از ابتدای امسال تاکنون ۴۱ فقره پرونده حکم قطعی قصاص نفس به صلح و سازش ختم شده است.


معاون قضایی رئیس‌ کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی گفت: سفیران ضامن آهو یکی از انجمن‌های فعال در حوزه گرفتن رضایت از اولیای دم است که اعضای آن را خادمان حرم امام رضا(ع) تشکیل می‌دهند و هم اکنون با هشت شعبه در سراسر خراسان رضوی فعالیت می‌کند.
 محمود رفسنجانی افزود: پارسال نیز به همت این شعبه‌ها، ۶۹ درصد پرونده‌های حکم قصاص که در مرحله اجرا بود، با کسب رضایت از اولیای دم به صلح ختم شد.
 وی گفت: فعالیت شعبه‌های سفیران ضامن آهو رایگان است و با درخواست خانواده و یا فرد قاتل آغاز به کار می‌کند و گرفتن رضایت خانواده مقتول ممکن است بدون دریافت و یا با دریافت وجه از خانواده قاتل باشد.
به گزارش صدا و سیما، رفسنجانی افزود: ایجاد صلح و سازش میان خانواده قاتل و مقتول یکی از معیار‌های مهم سنجش عملکرد شورای حل اختلاف است که این استان سال گذشته با عملکرد مناسب در این حوزه موفق به کسب رتبه دوم کشوری شد.
 وی اضافه کرد: در هفت ماه نخست امسال ۳۱ هزار و ۸۹ فقره پرونده به این شعبه‌ها ارجاع که ۵۲ درصد آن‌ها به صلح و سازش ختم شده و به همین میزان نیز ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی کاهش یافته است.
 رفسنجانی افزود: هم اکنون شعبه‌های همیاران در ۶۰اتحادیه صنفی مستقرند و در ۳۰ اتحادیه دیگر نیز به زودی راه‌اندازی و فعال خواهند شد که تلاش می‌کنند با اتکا به ظرفیت مردم و فعالان همان عرصه، مشکلات جزئی را حل و فصل کنند.
 معاون قضایی رئیس‌ کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی افزود: با تلاش شعبه‌های «سفیران ضامن آهو» که زیر نظر شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی فعالیت دارند، از ابتدای امسال تاکنون ۴۱ فقره پرونده حکم قطعی قصاص نفس به صلح و سازش ختم شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه