پرستاران و هزار و یک مشکل حل نشده

مدافعان سلامت از دغدغه‌های قدیمی خود می‌گویند

پرستاران و هزار و یک مشکل حل نشده

پرستاران شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، مشکلات فراوان خود را افزایش ساعت کاری، کمبود نیرو، موضوع تعرفه‌گذاری کارانه و نامشخص بودن وضعیت شغلی برخی پرستاران و... می‌دانند. تعدادی هم پس از فروکش کردن کرونا یا از کار بیکار شده و یا استرس بیکاری را دارند.


یکی از پرستاران بیمارستان هاشمی رفسنجانی شیروان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از تقاضاهای پرستاران برقراری موضوع فوق‌العاده خاص است، چیزی که شامل بسیاری از مشاغل شده اما حوزه پرستاری از آن بی‌نصیب است.
وی ادامه داد: از دی ماه سال گذشته موضوع پرداخت کارانه و تعرفه گذاری اجرایی شد اما بهتر است از تعرفه‌گذاری‌ که برای کارانه‌ها در نظر گرفته شده به عنوان تفرقه‌گذاری یاد کنیم. میزان پرداختی‌ها در بیمارستان‌هایی که ضریب اشغال تخت آن‌ها یکی بوده به یک اندازه نبوده است.
وی یکی دیگر از مشکلات پرستاران در بیمارستان هاشمی رفسنجانی شیروان را کمبود شدید نیروهای کمک پرستاری، خدماتی و کمک بهیار اعلام کرد و گفت: در این بیمارستان، هر بخش شامل ۲۳ تخت است اما در هر شیفت فقط یک نیروی خدماتی حضور دارد که کار کمکی، تنظیف و... را انجام می‌دهد و برای این نیروها سخت است.
یکی از پرستاران بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد نیز با بیان اینکه مشکلات پرستاران مانند بیماری مزمن شده است، موضوع پرداخت کارانه را یکی از مشکلات مهم پرستاران اعلام کرد و افزود: پرداخت کارانه از دی‌ماه پارسال آغاز شد که به پرستاران اعلام کردند کارانه‌های سه ماه بهار، امسال پرداخت می‌شود ولی پس از اینکه مبلغ پرداخت شد از سوی مسئولان ذی‌ربط اعلام شد که این پرداختی تیرماه را نیز شامل می‌شود. هنوز کارانه سه ماه زمستان سال گذشته و از مردادماه امسال تاکنون پرداخت نشده است.
وی افزود: طی یک ماه ۳۰ شیفت کاری را انجام می‌دهم که ۱۰ شیفت اضافه است؛ هرچند اضافه‌کاری تعلق می‌گیرد ولی به علت کمبود نیرو مجبور به انجام هستیم.
تعدادی از پرستاران در بیمارستان امام حسن(ع) هستند که پس از گذشت پنج سال هنوز ادامه طرح را می‌گذرانند و به صورت چند ماه با آن‌ها قرارداد بسته می‌شود و سپس به آن‌ها اعلام خروج می‌کنند و دوباره با پیدا کردن نیاز به آن‌ها، از آنان درخواست می‌شود به سرکار برگردند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه