27طرح نیمه‌تمام درمانی سبزوار نیازمند اعتبار

27طرح نیمه‌تمام درمانی سبزوار نیازمند اعتبار

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: ۲۷ طرح عمرانی نیمه‌تمام این دانشگاه برای رسیدن به مرحله بهره‌برداری، نیازمند اعتبار هستند.


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، دکتر سالاری افزود: از این تعداد طرح، ۱۱ مورد در حوزه بهداشت، ۹ مورد در بخش درمان و هفت مورد در حوزه‌های آموزش و فرهنگی- دانشجویی است.
وی با بیان اینکه نگاه دولت، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است، اظهار کرد: امسال در قانون برنامه و بودجه، از محل هدفمندی یارانه‌ها اعتباراتی با عنوان «محرومیت‌زدایی» برای تکمیل طرح‌ها پیش‌بینی شده که اعتبارات این بخش در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، برای ۱۱ پروژه حوزه بهداشت در نظر گرفته شده است.
سالاری پیشرفت فیزیکی طرح‌های بهداشتی دانشگاه را ۳۰ درصد برشمرد و گفت: تکمیل این پروژه‌ها نیازمند تخصیص بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است که امیدواریم با تخصیص به موقع، بخش عمده‌ای از این طرح‌ها که به علت کمبود اعتبار معطل مانده است، تکمیل شود.
وی مراکز خدمات جامع سلامت روستای ابارش، شهرک ابوذر، حارث‌آباد، روستای البلاغ، حاجی‌آباد حاج‌صفر، ریوند، نقاب، مشکان، پایگاه سلامت رازی و پایگاه سلامت شهری سلطان‌آباد را از جمله طرح‌های بهداشتی در دست اقدام دانشگاه برشمرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در ادامه با اشاره به ۹ طرح درمانی هم افزود: توسعه فاز دو اورژانس بیمارستان واسعی، ایجاد ساختمان بلوک زایمان بیمارستان مبینی، ساختمان سرطان‌شناسی و غربالگری واسعی، اتاق عمل بیمارستان امداد، تکمیل پایگاه انتقال خون، بخش درمان نازایی زنان واسعی، دو واحد پانسیون طرح ماندگاری پزشکان جغتای، تکمیل بلوک زایمان و بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان قمر بنی هاشم(ع) جوین از جمله این طرح‌های درمانی است.
سالاری میانگین پیشرفت فیزیکی طرح‌های درمانی دانشگاه را ۵۰ درصد اعلام کرد و گفت: برای تکمیل این طرح‌ها مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی خوابگاه دانشجویی پردیس، سالن ورزشی چندمنظوره و مسجد و سالن آمفی‌تئاتر را از طرح‌های حوزه فرهنگی- دانشجویی برشمرد و گفت: بالاترین پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها مربوط به مسجد پردیس با ۷۰ درصد و سالن ورزشی با ۶۰ درصد است.
معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در پایان، کتابخانه، بلوک آموزشی و محوطه‌سازی پردیس را از جمله طرح‌های آموزشی در دست اجرای دانشگاه اعلام کرد و گفت: اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه‌ها نیز از اعتبارات تخصیص یافته سازمان برنامه و بودجه محقق خواهد شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه