بازار سرد انار و نبود سردخانه در خراسان جنوبی

خراسان جنوبی

بازار سرد انار و نبود سردخانه در خراسان جنوبی

رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه در راستای کاهش دغدغه بهره‌برداران به دلیل کاهش قیمت انار، خرید محصول توافقی در حال انجام است، گفت: نبود سردخانه برای نگهداری انار از مشکلات باغداران است.


سیدحسن رضوی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به مشکلات انارکاران در خراسان جنوبی و به ویژه شهرستان فردوس، اظهار کرد: امسال یکی از مشکلات بهره‌برداران انار، عدم خرید این محصول با قیمت مناسب است که یکی از دلایلش این است که امسال صادرات این میوه کمرنگ‌تر شده است.
وی با بیان اینکه در بازار داخلی رقابت زیادی بین استان‌های مختلف در بخش انار ایجاد شده است، افزود: امسال تولیدات انار در بخش کمی در کشور افزایش یافته و استان‌هایی مانند خراسان جنوبی، مرکزی، فارس و دیگر استان‌ها تولیدات قابل توجهی دارند.
رضوی با بیان اینکه در بخش خرید به صورت توافقی، قیمت براساس توافق و کیفیت میوه است، افزود: میوه درجه یک به فروش رفته است و میوه درجه دو به بعد با قیمت متوسط بین 6 تا 12 هزار تومان بر اساس کیفیت محصول خریداری می‌شود.
رضوی در پاسخ به اینکه یکی از مشکلات انارکاران نبود سردخانه و فضای مناسب برای نگهداری است، عنوان کرد: فضای انبار و سردخانه در استان وضعیت مطلوبی ندارد؛ چرا که زیرساخت‌های آن مناسب نیست، اما جهاد کشاورزی اعلام آمادگی کرده هر کدام از بهره‌برداران می‌توانند با دریافت تسهیلات کم‌بهره از محل تبصره 18 برای این منظور اقدام کنند.
وی با بیان اینکه در زمینه ایجاد سردخانه باید بخش خصوصی ورود پیدا کند، افزود: در شهرستان فردوس و دیگر شهرستان‌های استان خراسان جنوبی بهره‌برداران و یا بخش خصوصی می‌توانند در راستای افزایش فضای سردخانه‌ای از تسهیلات تبصره 18 استفاده کنند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه