تأمین ۵۵ درصد بودجه جاری کشور از محل مالیات

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی در بیرجند اعلام کرد

تأمین ۵۵ درصد بودجه جاری کشور از محل مالیات


​​​​​​​معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی کشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۵ درصد بودجه جاری (هزینه‌ای) کشور از محل دریافت مالیات تأمین شده و هدف اصلی از گرفتن مالیات، رسیدن به ثبات مالی در کشور است.
رحمان پلیمی در مراسم معارفه سرپرست اداره‌ کل امور مالیاتی خراسان جنوبی اظهار کرد: دریافت مالیات براساس آنچه قانون‌گذار مصوب کرده است، انجام می‌‌شود و کمتر یا بیشتر از آن نیست.
وی تصریح کرد: راهی نداریم جز اینکه اقتصاد کشور را از محل دریافت مالیات و باز توزیع آن در زمینه عمران باثبات کنیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی گفت: سال ۱۴۰۰ قانون‌گذار تصمیم گرفت از اقتصاد نفت فاصله بگیرد و در این سال ۲۷۰هزار میلیارد تومان دریافت مالیات در بودجه در نظر گرفته شد. وی افزود: در سال جاری این مبلغ به ۴۷۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته و سال آینده هم به حدود ۶۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت. به گزارش ایرنا، پلیمی بیان کرد: دریافت مالیات از افرادی که باید مالیات پرداخت کنند؛ اما پرداخت نمی‌کنند، هدف اصلی ماست و در این زمینه نیازمند استفاده از ظرفیت‌های امنیتی و قضایی هستیم.
وی گفت: اگر مالیات پرداخت و در چارچوب قوانین کشور هزینه شود، ما متکی به درآمدهای نفتی نخواهیم بود.
پلیمی ادامه داد: از ابتدای امسال در خراسان جنوبی ۹۰۰میلیارد تومان مالیات جذب شده و ۲۰ درصد این مالیات به دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای ارائه خدمات به مردم پرداخت شد. پس با دریافت قانونی مالیات می‌توان خدمات بهتری را به مردم هر منطقه ارائه کرد.
وی گفت: برای پیشرفت کشور سختی‌های زیادی را تحمل کرده‌ایم و تنها مسیر رشد و پیشرفت کشور اتکا به توان داخلی است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه