7 ماه و کشف حدود ۲ میلیون لیتر سوخت در مرز

7 ماه و کشف حدود ۲ میلیون لیتر سوخت در مرز


​​​​​​​مدیر کل گمرک مرزی دوغارون تایباد گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه، افزون بر یک میلیون و ۹۰۰هزار لیتر انواع سوخت در گذرگاه زمینی دوغارون کشف شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال پیش، ۱۵ برابر افزایش داشته است.
حسن رحیمی‌زاده افزود: این میزان سوخت در قالب یک‌میلیون و ۸۷۴ هزار لیتر گازوئیل، ۱۰ هزار لیتر بنزین و ۱۶ هزار لیتر نفت سفید است که توسط نیرو‌های گارد و کنترل با دستگاه‌های ایکس‌ری کشف شده است.
وی با بیان اینکه ارزش ریالی این میزان سوخت کشف شده ۵۷۶ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این زمینه ۲۲۷ پرونده تشکیل و ۲۲۷ متهم ایرانی و افغانستانی برای سیر مراحل قانونی راهی مراجع قضایی شدند. به گزارش صدا و سیما، رحیمی‌زاده افزود: ۵۰ درصد متهمان این پرونده‌های قضایی از اتباع کشور افغانستان هستند.
وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اداری مستقر در مرز زمینی دوغارون برای مبارزه با پدیده شوم قاچاق اهتمام ویژه‌ای دارند، بیان کرد: ورود و خروج ۱۰۰ درصد کالا‌های صادراتی، ترانزیتی و وارداتی به مرز دوغارون با تجهیزات هوشمند رصد و کنترل می‌شود.
رحیمی زاده اظهار کرد: سوخت و فراورده‌های نفتی از مهم‌ترین اقلام مورد نیاز مردم کشور افغانستان به شمار می‌رود که عرضه آن به صورت قانونی در دستور کار همه مدیران اجرایی این شهرستان قرار دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه