کلاه‌برداری با ترفند فروش البسه ارزان‌قیمت

کلاه‌برداری با ترفند فروش البسه ارزان‌قیمت

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی در خصوص طراحی صفحات فیشینگ با ترفند فروش البسه ارزان‌قیمت زمستانه با‌ توجه به نزدیک شدن فصل سرما هشدار داد.


رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: در طی روز‌های اخیر با ‌توجه ‌به نزدیک ‌شدن فصل سرما، مجرمان سایبری با انتشار آگهی به بهانه فروش البسه ارزان‌قیمت زمستانه از کاربران فضای مجازی کلاه‌برداری می‌کنند.
سرهنگ قدرت ا... الوانی افزود: مجرمان سایبری با تبلیغات فریبنده از قبیل کیفیت عالی و قیمت بسیار پایین‌تر از بازار، تلاش می‌کنند کاربران فضای مجازی را تحریک کرده و با خالی کردن حسابشان آنان را به درد‌سر بیندازند.
به گزارش صدا و سیما، وی گفت: در این روش، کلاهبرداران سایبری با قرار ‌دادن لینک جعلی در این آگهی‌ها، افراد را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و در نهایت حساب بانکی آنان را خالی می‌کنند.
رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی با ‌اشاره به‌ اینکه مجرمان سایبری همیشه در ‌کمین هستند تا از این کاربران کلاه‌برداری کنند، به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: با توجه به نزدیک شدن فصل سرما و افزایش چشمگیر تبلیغات فروش البسه زمستانی در فضای مجازی به تبلیغات اغواکننده و فریبنده تبهکاران سایبری در این زمینه توجه نکرده و فریب آنان را نخورند.
سرهنگ قدرت ا... الوانی افزود: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی
 www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی است. 
فیشینگ یکی از روش‌های متداول کلاه‌برداران در فضای مجازی می‌باشد که با کمی تحقیق و بررسی در فضای مجازی قابل پیشگیری است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه