محبی دوباره پرتغالی می‌شود؟

شوک جدید سانتاکلارا به استقلال و ساپینتو

محبی دوباره پرتغالی می‌شود؟

یکی از خریدهای موفق و تأثیرگذار استقلال در پنجره نقل و انتقالات تابستان گذشته برای تقویت این تیم محمد محبی بازیکن ایرانی باشگاه سانتاکلارا پرتغال بود.


​​​​​​​هرچند این انتقال با زحمت بسیار زیادی برای مدیران وقت استقلال صورت گرفت، اما بدقولی طرف ایرانی در انجام تعهدات مالی خود در قبال این انتقال با عصبانیت طرف پرتغالی رو‎به‌رو شد تا جایی که این باشگاه حالا ضربه سهمگینی به استقلال وارد کرده و عنوان داشته محبی باید به لیگ پرتغال و باشگاهی که به صورت قرضی از آن جدا شده، برگردد.
از آنجا که استقلالی‌ها در جریان پرداخت الباقی حساب باشگاه سانتاکلارا تأخیر کردند و به دلیل مشکلات بانکی و تحریم‌های دولت آمریکا و اتحادیه اروپا امکان انتقال پول به‌سادگی مقدور نبوده، حالا طرف پرتغالی امیدوار است با بازپس‌گیری محمد محبی و درخواست پرداخت غرامت، استقلالی‌ها را به چالش بکشد.
با کنار رفتن آجورلو و انتخاب فتح‌الله زاده، مدیرعامل سالخورده استقلال که این روزها ترجیح می‌دهد همانند ایام جوانی موج سواری کند و ادعاهای رنگارنگ سریالی مطرح کند تا شاید اقبال بیشتری نزد هواداران بدست آورد، ادعا کرد به زودی این پرونده و 12 پرونده مالی دیگر را برطرف خواهد کرد، اما تا به این لحظه هیچ اتفاق جدیدی در این پرونده رخ نداده و باشگاه پرتغالی به واسطه بدقولی و بدعهدی حالا فراخوان داده که بازیکن مذکور، خود را به کادر فنی سانتاکلارا معرفی کند.
اما با این حال استقلالی‌ها که نتوانستند پول را به دلیل تحریم‌های بانکی و محدودیت‌های انتقالاتی به طرف پرتغالی پرداخت کنند حالا دست به دامن فیفا شدند که شاید با توضیح اتفاقات رخ داده مانع از جدایی این بازیکن از استقلال شوند، اما بعید به نظر می رسد فیفا در این فقره کمکی به استقلال کنند؛ چون آن‌ها در موارد مشابه قبلی اعلام کرده بودند در این موارد کمکی از دست آن‌ها ساخته نیست.
حالا باید دید با توجه به ناکامی تیم مدیریتی جدید استقلال در پرداخت مطالبات باشگاه سانتاکلارا آیا محمد محبی ستاره موفق استقلال  موفق خواهد شد همچنان با پیراهن آبی در جمع استقلالی‌ها حضور پیدا کند یا اینکه وداعی زودهنگام با آبی‌ها خواهد داشت و ریکاردو ساپینتو مجبور خواهد شد بهترین ستاره تیمش را به راحتی از دست بدهد.
امیر سلطانی، معاون اجرایی باشگاه استقلال، گفت: به محض اینکه پول به دست این باشگاه پرتغالی برسد،‌ این نامه‌ها به بایگانی می‌رود اما اگر این طلب پرداخت نشود، این نامه‌ها تبدیل به اسناد خواهد شد. 

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه