خسارت 600 میلیون تومانی اغتشاشگران به مسجد ابوذر تهران

خسارت 600 میلیون تومانی اغتشاشگران به مسجد ابوذر تهران

امام جماعت مسجد ابوذر گفت: اغتشاشگران با کوکتل‌مولوتف به مسجد ما که در محله دلاوران واقع است، حمله کردند و شبستان طبقه دوم را کاملاً سوزاندند. بیش از 600میلیون تومان خسارت به مسجد وارد شده است.


حجت‌الاسلام جمال‌الدین حقگو، امام جماعت مسجد ابوذر در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: مسجد ما در منطقه ۴ شهرداری در محله دلاوران واقع است. سحرگاه روز شنبه ۱۴ آبان‌ماه درحالی که دل‌های بیدار عاشق بندگان الهی برای راز و نیاز سحرگاهان و نماز صبح در مسجد ابوذر آماده می‌شدند، متأسفانه این خانه خدا توسط اشرار و اغتشاشگران جنایتکار با کوکتل‌مولوتف به آتش کشیده شد.

اغتشاشگران کوکتل‌مولوتف به داخل مسجد پرتاب کردند
وی افزود: شبستان طبقه دوم مسجد پنجره‌هایی رو به خیابان دارد که براساس اعلام شاهدان و مردم، این اشرار چند کوکتل‌مولوتف به داخل مسجد پرتاب می‌کنند. پس از شکسته شدن پنجره مسجد، این مواد انفجاری وارد صحن شبستان طبقه دوم مسجد می‌شود.
حقگو با اشاره به اینکه طبقه دوم مسجد، محل اقامه نماز خواهران و همچنین محل پایگاه بسیج، کانون فرهنگی هنری و جلسات تفسیر و برنامه‌های فرهنگی خواهران است، گفت: تمام وسایل و لوازم موجود در طبقه دوم مسجد به طور کامل در آتش سوخت و از بین رفت و آتش به طبقه اول نیز زبانه کشید که الحمدلله تنها سقف طبقه اول و فرش‌ها سیاه شد و حریق با حضور نیروهای آتش‌نشانی مهار شد.
امام جماعت مسجد حضرت ابوذر گفت: روز یکشنبه با حضور نمازگزاران، فرش‌های شبستان طبقه اول شسته شد و الحمدلله با نصب چادر و ایجاد فضایی برای نماز خواهران، نماز جماعت را به صورت محدود برپا کردیم.

قرآن‌های مسجد سوخت
وی ادامه داد: در طبقه دوم مسجد قفسه‌هایی برای نگهداری قرآن کریم و کتاب‌های ادعیه‌ای مانند مفاتیح‌‌الجنان و صحیفه سجادیه بود که متأسفانه به دلیل این آتش‌سوزی، همه این کتب دینی سوختند.
حقگو با اشاره به اینکه همراه با نیروهای آتش‌نشانی، نیروهای انتظامی نیز پس از وقوع این جنایت حضور پیدا کردند، گفت: نیروهای انتظامی  جامانده‌های کوکتل‌مولوتف اغتشاشگران را ضمیمه پرونده و صورت جلسه کردند و به پلیس امنیت نیز گزارش دادند. پلیس امنیت پیگیر دستگیری و ان‌شاءالله برخورد قاطع با عوامل این ماجراست.

دست‌کم ۶۰۰ میلیون تومان خسارت وارد شده است

امام جماعت مسجد حضرت ابوذر با بیان اینکه حدود دو ماه پیش فضای داخلی مسجد مرمت و رنگ‌آمیزی شده بود که متأسفانه با خسارت جدی مواجه شد، گفت: برآورد اولیه این است که دست‌کم ۶۰۰ میلیون تومان خسارت به مسجد وارد شده و بخش‌های مختلف مسجد به‌خصوص شبستان طبقه دوم نیازمند مرمت و بازسازی است. البته برآورد کامل خسارت نیازمند اعلام نظر کارشناسان است.
پیشتر نیز اغتشاشگران در سوم آبان‌ماه با کوکتل‌مولوتف به ساختمان کانون‌های مساجد کرمانشاه حمله و با سوزاندن اتاقک نگهبانی این ساختمان، جراحت ۵۰ درصدی به نگهبان آن وارد کردند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه