مسببان افتضاح بزرگ محاکمه می‌شوند؟

افکار عمومی منتظر شفاف‌سازی در مورد حذف «شهرخودرو» از لیگ یک فوتبال

مسببان افتضاح بزرگ محاکمه می‌شوند؟

روزی که حمیداوی در یکی از هتل‌های مشهد در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و ادعاهایی مبنی بر ظهور یک قطب جدید در فوتبال ایران مطرح کرد، هیچ کسی باور نمی‌کرد بزرگ‌ترین سرمایه ورزشی استان در فاصله‌ای کوتاه از بیان آن شعارهای فریبنده رسماً انحلال آن از سوی مجری برگزارکننده مسابقات اعلام شود.


​​​​​​​البته که در این تراژدی تلخ تنها حمیداوی مقصر اول و آخر نبود، بلکه در کنار نقش آفرینی وی که مدعی بود خودش ملی‌پوش بوده و به همه چم و خم های فوتبال آشناست، ماجراجویی رئیس جوان هیئت فوتبال خراسان رضوی و حس جاه‌طلبی او نیز در خلق این ناکامی کاملاً تأثیرگذار بود.
حمیداوی و اصولی هرچند در ظاهر در نقش وکیلان مدافع فوتبال خراسان رضوی ظاهر می‌شدند، اما هیچ یک از آن‌ها در راستای حمایت از جایگاه فوتبال خراسان گام برنداشتند و صرفاً در جهت دستیابی به منافع خود حرکت می‌کردند تا با روش‌های پنهان و پیدا حریف را از عرصه خارج کنند.این جدل بیهوده و جنگ فرسایشی برای دستیابی به قدرت بیشتر، زمینه فروپاشی آخرین بازمانده فوتبال خراسان را فراهم آورد.
رویکرد دو چهره غیر فوتبالی در معرکه حذف شهرخودرو یا امیدوحدت یک بار دیگر ثابت کرد فوتبال خراسان رضوی که تا پیش از این بابت حذف پیام، ابومسلم و سیاه جامگان متحمل خسارت بسیار سنگینی شده بود، حالا با یک افتضاح تاریخی که محصول مدیریت مشترک یک بیزینس من ورشکسته و یک چهره سیاسی بیرون مانده از دایره قدرت بود، برای چندمین بار آسیب جدی ببیند.
شاید اگر چنین اتفاقی در اصفهان، تبریز، خوزستان و یا کرمان رخ داده بود، امروز مقامات استانی یک به یک خالقان این افتضاح را پای میز محاکمه می‌کشاندند تا از آن‌ها توضیح بخواهند، اما در خراسان رضوی کک کسی هم از این فاجعه تاریخی نگزید. امروز باید از مدیر کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی به عنوان متولی ورزش استان و نماینده دستگاه ورزش پرسید علت سکوت در قبال این فاجعه تاریخی چیست؟ 
اما علت سکوت سؤال برانگیز نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی چیست؟ دوستانی که تا پیش از برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال هر روز در شبکه‌های مختلف تلویزیونی به عنوان میهمان حضوری یا تلفنی روی خط می‌آمدند تا دغدغه خود را نسبت به انتخاب مهدی تاج نشان دهند، امروز چرا در قبال بروز این فاجعه بزرگ روزه سکوت گرفته‌اند؟ 
به نظر می‌رسد وقت آن رسیده دستگاه‌های نظارتی و ذی ربط برای ریشه‌یابی علل وقوع این افتضاح پرونده آنچه بر نماینده استان خراسان رضوی گذشت را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهند و با تخلفات احتمالی و قصور مدیرانی که در پیدایش این رویداد نقش آفرینی کردند، قانونی برخورد کنند.
تیم شهرخودرو خراسان باید دیروز در جم برابر پارس جنوبی صف‌آرایی می‌کرد اما به شهر جم سفر نکرد تا با این اوصاف و با توجه به آیین‌نامه انضباطی مسابقات فدراسیون فوتبال این تیم به دلیل حاضر نشدن در دو مسابقه متناوب در طول ۱۲ هفته برگزار شده لیگ از جدول مسابقات حذف و دو رده مسابقاتی سقوط داده شود.
با حذف شهرخودرو خراسان از جدول مسابقات لیگ یک با توجه به آیین نامه مسابقات همه نتایج دیدارهای برگزار شده این تیم تا پایان هفته نهم از جدول حذف شد.

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه