107 نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای استان معطل اعتبارات

افزایش تصادفات درون شهری به دلیل بارندگی

107 نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای استان معطل اعتبارات

رئیس پلیس راه خراسان رضوی از دو تصادف منجر به فوت در محورهای حادثه‌خیز این استان در 48ساعت گذشته خبر داد و گفت: ١۴٧نقطه حادثه‌خیز در خراسان رضوی شناسایی شده است که در چهار سال اخیر به دلیل کمبود اعتبارات تنها از ۴٠ نقطه رفع خطر شده است!


سرهنگ حسین میش‌مست در گفت‌وگو با قدس آنلاین درباره حوادث جاده‌ای ۴٨ ساعت گذشته در خراسان رضوی گفت: در این مدت دو فقره تصادف منجر به فوت با دو کشته در دو مسیر خواف به تایباد و محور جغتای داشته‌ایم. تصادف محور تایباد انحراف به چپ یک دستگاه خودرو مگان و برخورد با کامیونت و حادثه جاده جغتای واژگونی وسیله نقلیه به دلیل سرعت زیاد بوده است.
وی افزود: همچنین در این بازه 48 ساعته، در جاده‌های استان پنج فقره تصادف جرحی با هشت مجروح و ٩ فقره تصادف خسارتی رخ داده که در مجموع تعداد حوادث جاده‌ای این مدت ١۶ مورد بوده است.
وی در توضیح علت این حوادث گفت: دو تصادف منجر به فوت در نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای اتفاق افتاده است که افزون بر آن لغزنده بودن راه‌ها به دلیل بارندگی در ایجاد حادثه تأثیرگذار بوده است. جاده خواف به تایباد یکی از نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای استان است و تصادف جاده جغتای در یک تقاطع اتفاق افتاده که اگر ایمن‌سازی راه به صورت کامل صورت می‌گرفت شاید این اتفاق در این محور نمی‌افتاد.

107 نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی خراسان رضوی
میش‌مست در تشریح نقاط حادثه‌خیز استان اظهار کرد: ١۴٧نقطه حادثه‌خیز در خراسان رضوی شناسایی شده که در چهار سال اخیر به دلیل کمبود اعتبارات، تنها از ۴٠ نقطه رفع خطر شده است و ١٠٧ نقطه دیگر باقی مانده که در حال پیگیری هستیم و قرار است تا پایان سال با اعتبارات راهداری و استانداری از ۶٠ نقطه دیگر هم رفع خطر شود.
رئیس پلیس راه خراسان رضوی افزود: ۵٠٠نقطه حادثه‌خیز دیگر هم در نوبت بررسی داریم که هنوز کارشناسی نشده‌اند و این نقاط در طول زمان در حال افزایش است. در بیشتر حوادث جاده‌ای یک طرف قضیه، نقص در نقاط حادثه‌خیز است که در دو حادثه منجر به فوت نیز این قضیه وجود دارد.
وی در پایان به رانندگان متذکر شد: رانندگان عزیز باید توجه داشته باشند با توجه به شرایط آب و هوایی، رانندگی در سطح خشک با سطح لغزنده فرق دارد. برای جلوگیری از حوادث رانندگی حتماً با سرعت مطمئنه رانندگی کنند و سرعت مطمئنه الزاماً سرعت نوشته شده روی تابلوهای راهنمایی و رانندگی نیست، بلکه سرعتی است که بتوان برای هر اتفاقی آماده بود که رعایت فاصله طولی در حین رانندگی، یکی از این نکات است.

وقوع 893 فقره تصادف طی ۴٨ ساعت درمشهد 
رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک خراسان رضوی هم گفت: در ۴٨ ساعت گذشته ٧۵٢تصادف خسارتی اعلامی، ١٣٩ تصادف منجر به جرح و دو مورد تصادف منجر به فوت در مشهد اتفاق افتاده است.
سرهنگ علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با قدس آنلاین درباره تعداد تصادفات رانندگی در روزهای پایانی هفته گذشته در مشهد اظهار کرد: از بامداد پنجشنبه ١٢ آبان ماه تا بامداد روز 14 آبان در شهر مشهد 752 تصادف خسارتی اعلامی، ١٣٩تصادف منجر به جرح و دو مورد تصادف منجر به فوت داشته‌ایم.
وی افزود: تصادف نخست در بزرگراه بابانظر ٩٨، برخورد سواری با عابر پیاده و تصادف دوم در انتهای امامت در برخورد موتورسوار با پایه پل اتفاق افتاده است.
وی در تشریح علت این حوادث عنوان کرد: لغزندگی تأثیر مستقیم در این تصادفات دارد و معابر بزرگراهی بیشترین نقاط حادثه‌خیز در شهر مشهد هستند.
رحیمی در پایان با اشاره به بیشترین زمان وقوع حوادث گفت: ١٢ ظهر تا ٨ شب بیشترین زمان وقوع تصادفات در شهر مشهد است که علت آن افزایش سفرهای درون شهری در این مدت است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه