طارمی در تعقیب امباپه و صلاح

مهاجم ایرانی پابه‌پای فوق‌ستاره‌ها پیش می‌رود

طارمی در تعقیب امباپه و صلاح

مهدی طارمی با گلزنی مقابل اتلتیکومادرید در شب پایانی دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا، شمار گل‌های خود را در این فصل به عدد 5 رساند تا پشت سر دو فوق‌ستاره، در رده دوم برترین گلزنان قرار بگیرد.


محمد صلاح که او هم یک گل مقابل ناپولی به ثمر رساند، در کنار امباپه با 6 گل در صدر جدول گلزنان لیگ قهرمانان اروپا حضور دارند. طارمی، لواندوفسکی و هالند هر کدام با پنج گل، رتبه دوم را شریک هستند و مسی با چهار گل سوم است.
نکته قابل توجه در مورد گلزنی‌های طارمی در این فصل از چمپیونزلیگ این است که او در دور رفت هیچ گلی به ثمر نرساند، اما طی سه بازی دور برگشت توانست پنج بار دروازه حریفان را باز کند. او اینک با راهیابی پورتو به دور حذفی، این شانس را دارد تا شمار گل‌های خود را بیشتر کرده و رقابت با سوپراستارهای فوتبال دنیا را در زمینه گلزنی همچنان ادامه دهد.
طارمی در پایان دیدار مقابل اتلتیکو مادرید عنوان کرد: بازی آسانی نبود؛ اتلتیکو مادرید یکی از تیم‌های سطح بالا در اروپاست؛ اصلاً بازی راحتی نداشتیم و کار سختی پیش روی ما بود، ولی ما بهترینمان را انجام دادیم.
او در خصوص زدن پنج گل در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا ابراز کرد: من همیشه به‌عنوان یک مهاجم وظیفه دارم گلزنی کنم و تشکر زیادی از بازیکنان تیمم دارم که پاس می‌دهند تا من گل بزنم.
ستاره ایرانی پورتو در مورد اینکه تیمش توانست فراتر از انتظار ظاهر شود و به‌عنوان صدرنشین از گروه B لیگ قهرمانان صعود کند، گفت: ما خیلی انگیزه داشتیم و کار بسیار خوبی انجام دادیم.
تیم فوتبال پورتو در شب درخشش مهدی طارمی با کسب پیروزی ۲ بر یک خانگی مقابل اتلتیکو مادرید و با توجه به تساوی کلوب بروژ برابر بایر لورکوزن، بالاتر از تیم بلژیکی قرار گرفت و به‌عنوان صدرنشین گروه A به مرحله یک‌شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافت و شاگردان سیمئونه نیز پایین‌تر از یاران سردار آزمون در جایگاه چهارم ایستادند و سهمیه لیگ اروپا را هم نگرفتند!

تمجید رویترز از ستاره بی‌رحم ایرانی
خبرگزاری رویترز با انتشار یادداشتی از مایکل چرچ در هنگ کنگ، با تیتر «ماشین گلزنی طارمی آماده هدایت ایران در جام جهانی است» به تمجید از بازیکن ایرانی پرداخته و نوشته است: «چهار سال از حضور مهدی طارمی، مهاجم تیم ملی ایران در فوتبال پرتغال می گذرد. او توانایی‌های بی چون و چرای خود را به یکی از قوی ترین سلاح هایی که کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی در اختیار دارد، تبدیل کرده است».

برچسب ها :
ارسال دیدگاه