وقایع انقلاب  برای مخاطب جذاب است

گفت‌وگو با کارگردان«اینجا سفارت نیست» 

وقایع انقلاب  برای مخاطب جذاب است

13 آبان روزی است که در آن حوادث بزرگ و سرنوشت‌سازی از تاریخ ملت ایران به ثبت رسیده است، روزی که در زاویه‌های مختلف آن نماد مقاومت و پایداری ایرانیان در برابر استکبار جهانی آشکار است. 



در روز ۱۳ آبان سال ۵۸، دانشجویان پیرو خط امام(ره)، لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر و جاسوسان آمریکایی را در چنگ ملت ایران قرار دادند. با توجه به اهمیت این واقعه تاریخی، مهدی نقویان مستندی در این ارتباط به نام «اینجا سفارت نیست» ساخته است که در گفت‌وگویی با او به جزئیات این مجموعه پرداختیم.
این کارگردان با بیان اینکه دغدغه شخصی نسبت به این واقعه تاریخی سبب ساخت مستند شده است، بیان کرد: ویژگی منحصر به فرد این مستند وجود مصاحبه‌های اختصاصی از گروگان‌های آمریکایی و روایت ماجرا از زاویه دید آن‌هاست. به علاوه از دانشجویان حاضر در واقعه هم مصاحبه گرفته شده و روایت هر دو طرف در مستند شنیده می‌شود. به مرور زمان مصاحبه‌ها کامل شد. چندین نهاد در این مجموعه پای کار آمدند چون مصاحبه گرفتن از این افراد، رفت و آمدشان به ایران و هماهنگی‌ها پرهزینه بود. ایده اولیه مستند هشت ماه پیش مطرح شد و در حال حاضر این مستند مرحله تدوین را سپری می‌کند که از 12 آبان در هفت قسمت از صدا و سیما پخش خواهد شد. مهدی نقویان درباره چگونگی انتخاب نام این مستند انقلابی عنوان کرد: موضوع این است که سفارت آمریکا اصلاً سفارت نبوده، چیزی که خود گروگان‌ها، کارمندان و دانشجویان حاضر در آن واقعه به آن اشاره می‌کنند. ما با توجه به اشاره امام خمینی(ره) در صحبت‌هایشان به این جمله و همچنین پررنگ بودن جمله «اینجا سفارت نیست» در اعتراض‌های زمان انقلاب اسلامی روی پلاکاردها تصمیم گرفتیم همین ترکیب را به عنوان نام مستند انتخاب 
کنیم. 
نقویان که مستندهایش را با موضوع انقلاب اسلامی و تاریخ پهلوی ساخته است درباره تمرکزش بر این موضوعات گفت: وقایع انقلاب سرشار از درام است و روایت آن‌ها برای همه اقشار جذاب است. در حالی که مخاطب امروز تشنه شنیدن این مسائل است، رسانه‌ها در این حوزه به شدت ضعیف کار می‌کنند.  

خبرنگار: لیلا نوعی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه