حمایت از شیعیان با آگاهی سازی جامعه آذربایجان

حمایت از شیعیان با آگاهی سازی جامعه آذربایجان

مدیر شبکه بین‌المللی سحر آذری در پاسخ به این موضوع که برخی می‌گویند ما از شیعیان و رهبران مقاومت آذربایجان آن طور که باید و شاید حمایت نکردیم و مسائلی که در حال حاضر پیش آمده به‌خاطر این نوع موضع ایران است، گفت:
نه! حمایت‌های لازم انجام شده اما شاید کافی نبوده است. حمایت؛ فقط صدور بیانیه یا اعلام رسمی یا احضار سفیر یا فشارهای دیگر نیست، اما بالاخره ایران حمایت‌های معنوی داشته و به سمت آگاه‌سازی جامعه آذربایجان گام‌هایی برداشته است و حکومت باکو به آسانی نتوانسته در تقابل با فرهنگ مقاومت یا فرهنگ شیعی - که به صورت جنبش مطرح شده است- برآید.
کسی که 11 سال زندان بوده و مبارزه کرده و همچنان دلبسته راه جنبش خود است به معنای این است که از او حمایت شده است. کما اینکه در زمینه مسائل دینی، رسانه‌های خارج از جمهوری آذربایجان نیز نقش داشته‌اند.
نقش بازوهای رسانه‌ای آمریکا برای کمرنگ شدن نقش دین و حتی کمرنگ شدن نقش مراجع قم کمتر از رسانه‌های جمهوری آذربایجان نیست. مثلاً رادیو آزادی، سایت بی‌بی‌سی، VOA و رسانه‌های وابسته به ترکیه و اسرائیل در این زمینه کمک می‌کنند. به این دلیل است که ما احساس می‌کنیم حمایت‌های همه جانبه از سوی جمهوری اسلامی اتفاق نیفتاده است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه