ارائه خدمات توانبخشی دولتی به معلولان جسمی حرکتی

ارائه خدمات توانبخشی دولتی به معلولان جسمی حرکتی


رئیس دانشکده علوم پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خدمات توانبخشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تعرفه‌های دولتی به معلولان جسمی حرکتی ارائه می‌شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر داوود سبحانی راد افزود: مرکز جامع توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدماتی شامل: کار درمانی، گفتار درمانی، فیزیوتراپی، شنوایی شناسی ارائه و در مسیر تولید پروتز و کفش مناسب برای این قشر تلاش می‌کند تا مشارکت آنان در جامعه و رضایتشان از زندگی افزایش یابد. خدمات توانبخشی در این مرکز با جدیدترین تجهیزات و بهترین درجه علمی و کیفی و با هزینه به صرفه به بیماران ارائه می‌شود.
وی گفت: سازمان جهانی بهداشت نیز با شعار مشارکت اجتماعی معلولان جسمی حرکتی، ارائه خدمات توانبخشی و همچنین استفاده از سمعک، عینک و اندام مصنوعی را دارای نقش مهمی در بهبود شرایط زندگی معلولان جسمی حرکتی دانست.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: افراد بسیار زیادی از معلولان جسمی حرکتی موفقیت‌هایی را کسب کرده‌اند که افراد سالم حتی به یکی از این موفقیت‌ها دست نیافته‌اند.
معلولان جسمی حرکتی نیز مانند دیگر افراد جامعه حق حضور و مشارکت در امور اجتماعی را دارند و نباید به علت محدودیت‌های فیزیکی و جسمی از این حق محروم شوند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه