مشارکت یک نهاد نروژی در بهسازی مدرسه‌های اتباع در مشهد

مشارکت یک نهاد نروژی در بهسازی مدرسه‌های اتباع در مشهد


​​​​​​​مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: سازمان «امور پناهندگی نروژی» در راستای حمایت از پناهندگان افغانستانی مقیم مشهد یک باب مدرسه ساخت و ۶ مدرسه دیگر را بهسازی کرد.
سیدعلی قاسمی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید فیلیپ لوزینسکی، مسئول سازمان «امور پناهندگی نروژی» از مدرسه‌های بهسازی شده این مؤسسه در مشهد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدرسه یاد‌شده، ۱۲ کلاسه است و در روستای کاظم‌آباد از توابع بخش مرکزی مشهد قرار دارد. همچنین این سازمان یک مدرسه دیگر را نیز در تربت‌جام بهسازی کرده است. وی همچنین به ساخت و تکمیل یک مرکز چندمنظوره اداری - خدماتی توسط این مؤسسه نروژی اشاره و اضافه کرد: توزیع بیش از 4هزار بسته معیشتی، بهداشتی و آموزشی به همراه ۲۰۰ بسته نوشت‌افزار، ۸۲ تخته پتو، ۱۲۰تبلت و کمک نقدی به ۲۰۰ خانواده افغانستانی از جمله دیگر کمک‌های سازمان امور پناهندگی نروژی است.
مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: این نهاد امدادرسان هم اکنون در حال ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی در مهمانشهر تربت‌جام و یک مدرسه ویژه کودکان استثنایی برای جامعه پناهندگان افغانستانی مقیم استان خراسان رضوی است. تا پیش از روی کار آمدن طالبان و تغییر حاکمیت در افغانستان، استان 7میلیون نفری خراسان رضوی میزبان ۳۲۰ هزار نفر از اتباع افغانستانی دارای مجوز، گذرنامه و کارت آمایش بود.
پس از اجرای طرح سرشماری شهروندان افغانستانی در بهار امسال، ۱۸۰ هزار نفر به تعداد مهاجران افغانستانی مقیم استان خراسان رضوی افزوده شد و اکنون شمار مهاجران افغانستانی دارای مدرک قانونی و ثبت‌نام شده در طرح جدید سرشماری اتباع به نیم میلیون نفر رسیده است که ۹۸ درصد این گروه در کلانشهر 4میلیون نفری مشهد سکونت دارند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه