سهمیه آرد یارانه‌ای نانوایی‌های بدون کارتخوان قطع می‌شود

سهمیه آرد یارانه‌ای نانوایی‌های بدون کارتخوان قطع می‌شود


​​​​​​​مدیر نظارت و بازرسی محصولات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: حدود یک درصد نانوایی‌های کلانشهر مشهد در صورت عدم نصب کارتخوان و اجرای طرح توزیع هوشمند نان، مشمول قطع سهمیه آرد یارانه‌ای می‌شوند. 
ناصر شعربافیان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در شهرستان مشهد حدود ۲ هزار و ۳۰۰واحد نانوایی از سهمیه آرد یارانه‌ای بهره‌مند می‌شوند که بیش از ۹۰ درصد به دستگاه کارتخوان مجهز و در سامانه 
«نانی نو» نام‌نویسی کرده‌اند اما حدود یک درصد به دلیل مشکلات مالکیت و انحصار وراثت هنوز اقدامی برای ثبت در سامانه و دریافت کارتخوان نکرده‌اند. 
وی ادامه داد: در هر شهرستان کارگروه گندم، آرد و نان تدابیری در خصوص نحوه مواجهه با این قبیل نانوایی‌ها اتخاذ کرده است اما در کلانشهر مشهد طبق تصمیم اتخاذ شده سهمیه این تعداد قطع و سهمیه آرد آن‌ها به سایر نانوایی‌ها واگذار خواهد شد. 
وی گفت: در این زمینه به صاحبان نانوایی‌های مذکور فرصت داده شده است و مردم مطمئن باشند که مشکلی برای تأمین نان در مشهد به وجود نخواهد آمد زیرا شمار نانوایی‌ها در این کلانشهر بسیار زیاد و بیش از نیاز است. 
شعربافیان تأکید کرد: مردم، تابلو مجوز واحد نانوایی و وزن، قیمت، نوع پخت نان و روز تعطیلی واحد نانوایی را چک کنند تا تخلفی در این زمینه انجام نشود. از ابتدای امسال تاکنون ۱۸ هزار و ۵۳۳ مورد بازرسی از نانوایی‌های خراسان رضوی انجام شده که تعداد پرونده‌های تشکیل شده برای متخلفان این بخش هزار و ۵۲۰ پرونده بوده است. 
سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۶۵۵۵۵ آماده دریافت شکایت‌های مردمی در این زمینه است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه