اعتباراتی که کفاف ورزش نابینایان را نمی‌دهد

اعتباراتی که کفاف ورزش نابینایان را نمی‌دهد

سرپرست هیئت ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان خراسان جنوبی گفت: هیئت‌ها با اعتبارات قطره‌چکانی فدراسیون و ورزش جوانان نمی‌توانند فعالیت‌های خود را گسترش و ادامه دهند.


صالحه غلامی مقدم اظهار کرد: هیئت ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان از سال گذشته با رویکرد توسعه ورزش بر محور سلامتی، برای راهیابی ورزشکاران به اجتماع کار خود را آغاز کرد.
وی تصریح کرد: در ابتدای کار، مهم‌ترین چالش ما فرهنگ‌سازی و متقاعد کردن خانواده‌هاست در راستای اینکه به هیئت استانی اعتماد کرده، ورزشکاران را هدایت و آن‌ها را علاقه‌مند کنند تا بتوانند در رقابت‌های ورزشی حضور داشته باشند.
غلامی مقدم با بیان اینکه در سال گذشته با آموزش و پرورش استثنایی استان، بهزیستی، اداره ورزش و جوانان و شهرداری بیرجند مکاتبات و تعاملاتی داشته و توانستیم همکاری‌های خوبی را رقم بزنیم، افزود: طی سال گذشته بر اساس آمایش سرزمینی، ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود، سه رشته دو میدانی در ماده‌های مختلف، شطرنج و گلبال را که رشته تخصصی است، به عنوان رشته‌های مزیت‌دار استان شناسایی و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کرده تا تمرکز بیشتری روی این رشته‌ها داشته باشیم.
سرپرست هیئت‌های ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان خراسان جنوبی تصریح کرد: سال گذشته اعزام‌هایی به مسابقات قهرمانی کشور، در رشته گلبال و دو میدانی داشتیم که با پشتکار ورزشکاران و همت مربیان در این رقابت‌ها خوش درخشیده و توانستیم نظر فدراسیون را جلب کنیم.
وی افزود: به علت اینکه در خراسان جنوبی توانمندی‌های بسیار زیادی در این ورزشکاران نهفته است، در سال‌ آتی نیز رشته جودو به رشته‌های انتخابی اضافه شده؛ چرا که چندین ورزشکار در حال فعالیت در رشته جودو هستند که برای سال‌های پیش رو، آینده خوبی را برای آنان پیش‌بینی می‌کنیم.
غلامی مقدم در مورد وضعیت فعالیت شهرستان‌های استان گفت: تنها در مرکز استان و شهرستان طبس به صورت محدود فعالیت داشته و متأسفانه بقیه شهرستان‌ها فعال نیستند و نتوانستیم هیئت را در این مکان‌ها تأسیس کنیم.
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به برنامه‌های کوتاه‌مدت آینده اظهار کرد: جشنواره بزرگ استعدادیابی از جمله برنامه‌هاست که فدراسیون در رشته‌های مختلف در قالب مسابقات با حضور متخصصان و کمیته‌های استعدادیابی، در رده‌های سنی پایه، استعدادها را شناسایی خواهد کرد.
غلامی مقدم با بیان اینکه در برنامه‌های بلندمدت، نخبگان را تحت آموزش تخصصی قرار داده و برای آمادگی و حضور در تیم‌های ملی آماده خواهیم کرد، افزود: در حال حاضر مهم‌ترین موضوع این است که جامعه به هیئت نابینایان به عنوان یک مرکز و متولی شناسایی استعدادها اعتماد کرده که در این راستا حمایت ویژه مسئولان را نیز می‌طلبیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه