افزایش هزینه‌های زیربنایی چالش مهم شهرک‌های صنعتی

افزایش هزینه‌های زیربنایی چالش مهم شهرک‌های صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: افزایش هزینه‌های امکانات زیربنایی از چالش‌های مهم شهرک‌های صنعتی خراسان ‌رضوی است. 


جعفر فرشچی طوسی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شرکت‌ شهرک‌های صنعتی خراسان ‌رضوی دارای ۵۰ شهرک مصوب بوده و این شرکت تاکنون بیش از ۵هزار قرارداد امضا کرده و از این تعداد ۲هزار قرارداد منجر به صدور پروانه بهره‌برداری شده‌ است. 2هزار و 300 طرح نیز در مرحله ساخت‌وساز بوده و برای ۸۰ هزار نفر اشتغال‌زایی صورت گرفته است. 
شایان ذکر است بیش از ۷۵ درصد واحدهای صنعتی ما به تصفیه‌خانه متصل هستند و در مجموع شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در سطح کشور از لحاظ اشتغال‌زایی، سرمایه‌گذاری و… در سطح مطلوبی قرار دارد. 
وی با بیان اینکه مسئله زمین و امکانات روز بنایی از گذشته تاکنون یکی از دغدغه‌های اصلی شهرک‌های صنعتی استان بوده است، افزود: خوشبختانه با کمک مسئولان ذی‌ربط موفق به پیگیری مباحث توسعه‌ای شهرک‌های موجود بوده‌ایم. همچنین در حال پیگیری اقدام‌های لازم برای واگذاری و بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۵ نیز هستیم. 
وی عنوان کرد: افزایش هزینه‌های پرداختی آب‌ و برق، موضوعی است که به تازگی موجب نگرانی واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی شده است. هر چند رایزنی‌هایی در این خصوص با مسئولان ذی‌ربط انجام شده اما راهکاراندیشی درباره این مهم نیازمند مکاتبات جدی‌تری است.  وی اظهار کرد: ۵ درصد از اعتبارات استانی به شهرک‌های صنعتی تخصیص داده می‌شود که در استان ما حدود 2/1 درصد از این اعتبارات به شهرک‌های صنعتی تخصیص می‌یابد و این وضعیت نیازمند اصلاح است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه