دستگیری یکی از لیدرهای آشوب در مشهد

با ردزنی دقیق مأموران انتظامی صورت گرفت

دستگیری یکی از لیدرهای آشوب در مشهد

زن ۴۲ساله‌ای که یکی از لیدرهای حرفه‌ای تهییج افراد برای حمله به مأموران پلیس بود و طراحی نقشه حمله به مأموران با سلاح سرد را شخصاً هدایت می‌کرد، پس از چند روز تلاش شبانه‌روزی مأموران پلیس مشهد در محل اختفایش غافلگیر و دستگیر شد.


​​​​​​​پوشیدن چند دست لباس توسط لیدرهای آشوب!

از روزی که اغتشاشات در مشهد کلید خورد و دست‌های پشت پرده برای ضربه زدن به امنیت کشور، لشکرکشی رسانه‌ای کردند و پیاده‌نظام خود را با صرف هزینه‌های سنگین راهی کوچه‌ها و خیابان‌های شهر کردند و از طرفی با دروغ‌پردازی‌های برنامه‌ریزی شده سعی می‌کردند هر طور شده مردم را احساساتی و به کف خیابان‌ها بکشند که البته مردمِ با بصیرت با هوشیاری از جریان رسانه‌ای معاندان فاصله گرفتند و دست همان اندک جیره‌خورهای وابسته در پوست گردو ماند، لیدرهای جریان که از طریق شبکه‌های رسانه‌ای معاند و دیگر کانال‌های ارتباطی در فضای مجازی دستور آشوب می‌گرفتند، برای هدف قرار دادن مأموران انتظامی، امنیتی و نیروهای بسیجی، دست به سلاح سرد و گرم بردند.
آن‌ها که در میان همان جمعیت اندک ۱۰ یا ۱۵نفری تجمع کرده در برخی خیابان‌ها حضور پیدا می‌کردند، سعی در هدایت افراد داشتند. دستور حمله به اموال عمومی و خصوصی را صادر کرده و در یک لحظه خودشان از میان جمعیت متواری می‌شدند.
عده‌ای از آن‌ها با چند دست لباس که روی هم پوشیده بودند، به خیابان‌ها می‌آمدند و پس از آتش زدن و اقدام‌های خرابکارانه در یک فرصت مناسب با تغییر لباس سعی می‌کردند هویتشان مخفی بماند که این موضوع هم از چشمان تیزبین مدافعان امنیت دور نماند و تعدادی از این لیدرهای آموزش‌دیده دستگیر شدند.

حمله به مأمور با سلاح سرد و دفاع جانانه پلیس
اما در یکی از این اقدامات، زن ۴۲ ساله‌ای نقش لیدر در اغتشاشات را بازی می‌کرد. پس از آنکه چند نفر به دو مأمور پلیس مشهد در بولوار کوثر حمله‌ور و موجب زمین خوردن مأموران از روی موتور شدند، برخی افراد آشوبگر به قصد آسیب زدن به حافظان امنیت، آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار دادند. موتورسیکلت پلیس را آتش می‌زدند. کار به اینجا که می‌رسد، زن لیدر در یک لحظه وارد ماجرا می‌شود تا نقشه شوم معاندان را اجرایی کند و یکی از مأموران پلیس را با سلاح سردی که همراه داشت مورد حمله قرار دهد. مأمور پلیس که روی زمین افتاده بود، متوجه ماجرا می‌شود و در مقام دفاع بر می‌آید و هرطور که هست مسیر چاقو را سد می‌کند و با آرنج ضربه‌ای به صورت این لیدر اغتشاشات می‌زند. کش و قوس درگیری ادامه داشت تا اینکه مأموران یگان امداد که متوجه ماجرا شده بودند، به سرعت به سمت مأموران پلیس حرکت می‌کنند و تعدادی از عاملان این اقدام را دستگیر می‌کنند؛ اما زن مزبور با توجه به آموزش‌هایی که دیده بود، از محل متواری می‌شود.
حافظان امنیت به سرعت به بیمارستان منتقل و تحت درمان قرار می‌گیرند. افرادی که در محل دستگیر شده بودند، به مقر پلیس منتقل شده و با دستور مقام قضایی، بازجویی از آن‌ها آغاز می‌شود تا هرطور شده لیدر فراری دستگیر شود.

دستگیری در خانه امن
تیم ویژه‌ای از مأموران پلیس مشهد ردزنی‌های حرفه‌ای خود را آغاز کردند و چندین روز روی سرنخ‌های موجود متمرکز شدند که در نهایت هویت این زن ۴۲ساله مورد شناسایی قرارگرفت و محل حضور او در یکی از مناطق مشهد به سرعت محاصره شد.
باز هم هماهنگی‌های قضایی مورد نیاز انجام شد و با توجه به اینکه احتمال درگیری بین مأموران پلیس با این فرد وجود داشت، یک تیم از مأموران زن و زبده پلیس، عملیات نهایی را کلید زدند و در نهایت این فرد که به هیچ عنوان تصور نمی‌کرد خانه امنش لو برود، دستگیر شد.
با دستگیری این لیدر بی‌رحم، او به شعبه ویژه رسیدگی به پرونده این‌گونه افراد در دادسرای مشهد منتقل شد و از سوی بازپرس پرونده مورد تحقیق قرار گرفت.
عامل این اقدام که در مقابل مستندات پرونده راه فراری نداشت، وقتی از او در مورد کبودی دور چشمش سؤال شد، با دروغ پراکنی منکر درگیری‌اش با مأمور پلیس شد و بیان کرد که باتوم مأموران یگان ویژه هنگام حضور در اغتشاشات به صورتش خورده است!
بازپرس پرونده که می‌دانست ادعای مطرح شده کذب است، طی دستوری او را به پزشکی قانونی منتقل کرد و از تیم پزشکی خواست در این زمینه اعلام نظر کنند. در پی آن، پزشکی قانونی هم اعلام کرد کبودی در پی برخورد باتوم به صورت ایجاد نشده است.

دوستی خیابانی برای اجرای نقشه
دیگر تحقیقات پرونده در مورد این لیدر اغتشاشات نشان می‌دهد که او با ایجاد دوستی‌های خیابانی از افراد ساده‌لوح سوءاستفاده می‌کرده و در روز واقعه با خودرو سواری یک پزشک به حوالی خیابان کوثر آمده بود تا ردی از او باقی نماند که دستش رو شد.
در حال حاضر این فرد با دستور مقام قضایی به زندان منتقل شده تا تحقیقات تکمیلی در مورد تحرکات ضد امنیتی صورت بگیرد و دیگر همدستان این فرد نیز شناسایی شوند.

خبرنگار: عقیل رحمانی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه