شهید سیدمهدی موسوی‌نژاد

شهید سیدمهدی موسوی‌نژاد


نام پدر: سیدجواد
ولادت: 23/5/1339 
شهادت: 21/7/1363
مزار: کاهه

سرور یزدی
​​​​​​​
سیدمهدی موسوی‌نژاد ۳۳مرداد۱۳۳۹ در روستای قهندیز متولد شد. وی دوره ابتدایی و راهنمایی را در زادگاهش کاشمر با موفقیت پشت سر گذاشت سپس به مشهد آمد و دوره متوسطه را در رشته ریاضی در دبیرستان داورپناه خواجه‌ربیع مشهد گذراند.
درسال۱۳۵۶ به دانشکده افسری تهران رفت و طولی نکشید که در لبیک به رهبرش مبنی بر ترک پادگان‌ها و مراکز آموزشی، همراه عده‌ای از دانشجویان ‌پادگان را ترک کرد و به زادگاهش برگشت و به صف مبارزان علیه رژیم پهلوی پیوست. در ۱۹دی 1360 به خدمت مقدس سربازی در مهاباد اعزام شد. او در تمامی عملیات‌های نظامی کردستان به عنوان تبلیغات‌چی و مسئول تدارکات مردمی برای رزمندگان شرکت فعالی داشت. با پایان خدمت در ۱۵دی 1362 به عنوان سرپرست ستاد جذب کمک‌های مردمی قرارگاه لشکر ۶۴ پیاده ارومیه مشغول انجام وظیفه شد. اودر جبهه غرب به نام پدر مشهور بود و ایجاد پنج دستگاه نانوایی ماشینی تمام اتوماتیک و همچنین را ه‌اندازی دستگاه‌های بلوکه‌زنی برای سنگرها، ساخت حمام صلواتی در پادگان پیرانشهر و محور سردشت و ایجاد ۴۰نانوایی در محور عملیاتی غرب کشور گوشه‌ای از خدمات او در جبهه غرب است .
سرانجام در۲۱ مهر۶۳ هنگام بازدید از منطقه مرزی رسول‌آباد، مریوان و بررسی نیاز رزمندگان، بر اثر انفجار مین مجروح و پس از انتقال به بیمارستان پادگان مریوان به فیض شهادت نائل آمد. روحش شاد. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه