مادرانه‌ای عاشقانه

«یاد او» را یک‌نفس بخوان و لذت ببر!

مادرانه‌ای عاشقانه

«یاد او» نوشته کالین هوور داستان «کِنا رووان» مادری‌ است که به دلیل غفلت و اشتباه سهوی موجب می‌شود یکی از عزیزانش کشته شود و به جرم‌ قتل غیرعمد به زندان محکوم می‌شود.


​​​​​​​او باردار است و در زندان فرزند خود را به دنیا می‌آورد و چون شرایط نگهداری از او را ندارد، بچه را به والدین پدرش می‌دهند و او موفق نمی‌شود حتی یک‌بار فرزند خود را ببیند. مادر پس از آزادی به دنبال فرزند خود می‌آید اما موفق نمی‌شود تا اینکه لِجِر وارْد را می‌بیند. لجر یکی از معدود حلقه‌های رابط باقی‌مانده است که می‌تواند کِنا را به دخترش برساند... .
کالین هوور، نویسنده آمریکایی بیش از 20 رمان نوشته که همه آن‌ها فضایی عاشقانه و معمایی دارند. او در آثارش، موضوعات مختلف اجتماعی و انسانی را به چالش می‌کشد .هوور روان و سلیس می‌نویسد و موتیف اصلی داستان‌هایش مسائل عاشقانه و گاه معمایی است. قهرمانان داستان‌های او معمولاً از دل اتفاقات روزمره و معمولی زندگی بیرون آمده‌اند.
«یاد او» یکی از آثار این نویسنده است که به‌تازگی توسط عباس زارعی ترجمه شده و نشر آموت آن را  منتشر کرده است. کتاب اثری عاشقانه است که خواندن آن برای مخاطبی که می‌خواهد داستانی سرگرم‌کننده و در عین حال فاخر بخواند، توصیه می‌شود.   
این کتاب دو روایت دارد؛ کِنا مادری جوان که نقش اصلی داستان را ایفا کرده و دیگری لجر که از دیدگاه یک مرد قصه را بیان می‌کند، بنابراین داستان با دو دیدگاه مختلف روایت می‌شود. 
هوور در این اثر موقعیت‌های تراژیکی خلق می‌کند و احساسات مادرانه زن‌ها را به چالش می‌کشد. این اثر می‌تواند مخاطب را هیجان‌زده کند و در عین حال او را همزمان در موقعیت اشک‌ها و لبخندها قرار دهد.  اگر جزو آن دسته از مخاطبانی هستید که اهل مطالعه‌اند اما نمی‌دانند چه کتابی بخوانند، «یاد او» را از دست ندهید. این اثر انتخاب مناسبی است که می‌توانید آن را یک‌نفس بخوانید و لذت ببرید!   

خبرنگار: خدیجه زمانیان

برچسب ها :
ارسال دیدگاه