زنگ خطر افزایش جمعیت «مادران پیر»

خراسان شمالی

زنگ خطر افزایش جمعیت «مادران پیر»

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی درباره به صدا درآمدن زنگ خطر افزایش جمعیت «مادران پیر» در استان هشدار داد.


حمیدرضا خاکشور در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه جمعیت سالمندان در استان رو به افزایش است، اظهار کرد: در این میان، نسبت زنان سالمند در مقایسه با مردان بیشتر بوده و روند افزایش جمعیت آن‌ها سریع‌تر است.
وی ادامه داد: افزایش نسبت سالمندی زنان در مقایسه با مردان به این معناست که در آینده «مادران پیر» بیشتری خواهیم داشت و تعداد آن‌ها از مردان یا پدران پیر بیشتر خواهد بود و یک زنگ خطر به حساب می‌آید.
این مسئول با بیان اینکه سالمندی، مهم‌ترین بخش از مسئله کاهش نرخ باروری و رشد جمعیت است، گفت: سالمندی در کشور و استان در حال زنانه شدن است؛ یعنی نسبت زنان سالمند به مردان سالمند رو به افزایش است. روند سپردن والدین به مراکز نگهداری از سالمندان رو به افزایش است و بیشترین تعداد و همچنین روند افزایشی نیز به بجنورد اختصاص دارد.
وی با اشاره به زیاد بودن هزینه‌های پزشکی برای سالمندانی که زیر پوشش بیمه نبوده یا از مستمری بازنشستگی برخوردار نیستند، اظهار کرد: تلاش خود را کرده‌ایم تا از ظرفیت مجمع خیران سلامت و خانه مهر بازنشستگان در بجنورد و شیروان برای پوشش بخشی از نیازهای پزشکی این افراد، بهره ببریم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه