تحقق وحدت در سایه عدالت

امام جمعه اهل سنت بیرجند:

تحقق وحدت در سایه عدالت

امام جمعه اهل سنت بیرجند گفت: مساوات و عدالت از راهکارهای ایجاد وحدت است که خداوند در آیات مختلف قرآن به آن اشاره کرده و رعایت آن موجب تحقق وحدت واقعی می‌شود.


به گزارش ایرنا، مولوی غلام‌حیدر فاروقی در مراسم گرامیداشت هفته وحدت که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان جنوبی، روحانیون اهل سنت و شیعه و جمعی از مسئولان در مسجدالنبی(ص) بیرجند برگزار شد، افزود: قرآن، پیامبر و اسلام مشترکات همه مسلمانان جهان است و باید با تأسی به آن‌ها و تلاش برای وحدت روزافزون، مقابل استکبار و توطئه‌های دشمنان و نوکرانشان بایستیم.
وی گفت: اهل سنت و تشیع باید در جامعه و در انجام امور خیر، یار و یاور یکدیگر باشند که از نشانه‌های بین شیعه و سنی است و مسلمانان جهان برای مبارزه با ستمگران باید وحدت و انسجام خود را بیش از پیش حفظ کنند.
امام جمعه اهل سنت بیرجند اظهار کرد: احترام گذاشتن به مقدسات یکدیگر از دیگر راهکارهای ایجاد وحدت واقعی است؛ زیرا توهین و دشنام حرام است و اگر کسی توهین کند، باید مجازات دو نفر مساوی باشد و اگر دشمن به صفوف مسلمانان رخنه کند، به اهدافش می‌رسد.
امام جمعه موقت بیرجند هم در این مراسم گفت: عامل نجات امروز و فردای دنیای اسلام، اتحاد بین مسلمانان است و دنیای کفر از این اتحاد به ستوه می‌آید. به همین دلیل هر روز نقشه جدیدی برای از بین بردن وحدت مسلمانان می‌کشد که تنها راه خنثی کردن این نقشه‌ها در کنار هم بودن است.حجت‌الاسلام محمد مختاری افزود: باید هوشیار و بیدار باشیم و قدر نظام اسلامی را بدانیم؛ زیرا نظام جمهوری اسلامی به دنیای اسلام و به منطقه خدمت کرده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه