۶ هزار زوج خراسان شمالی در صف تسهیلات ازدواج

۶ هزار زوج خراسان شمالی در صف تسهیلات ازدواج


​​​​​​​دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی گفت: ۶ هزار و ۱۰۰ زوج در صف انتظار دریافت تسهیلات ازدواج از بانک‌های این استان هستند.
علی‌اصغر هدایتی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: نیمه نخست سال جاری ۶ هزار و ۸۵۹ فقره وام ازدواج به میزان ۹ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال به جوانان پرداخت شد که با وجود افزایش ۱۰۰ درصدی سهمیه پرداخت استان ولی به دلیل تقاضای زیاد باز هم پشت نوبت وجود دارد.
وی افزود: متأسفانه بانک‌های خصوصی استان از پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری استقبال نمی‌کنند و تمام فشار به بانک‌های دولتی وارد می‌شود. 
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی گفت: بانک‌های خصوصی استان بیشتر منابع را دریافت می‌کنند در حالی که پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت ندارند و تمام منابع را از استان خارج و به سرمایه‌گذاری در جایی دیگر می‌پردازند. 
وی ادامه داد: بانک‌های این استان منابع لازم برای پرداخت تسهیلات را ندارند به همین دلیل پرداخت تسهیلات به نسبت گذشته سخت‌تر شده است. 
هدایتی با بیان اینکه بانک‌های خصوصی به نوعی منابع بانک‌های دولتی را تضعیف کرده‌اند اظهار کرد: نسبت منابع به مصارف در بانک‌های دولتی بسیار پایین و حتی کمتر از ۱۰ درصد است این در حالی است که بانک‌های دولتی استان بیش از منابع مصارف دارند که حتی این امر منجر به جریمه آنان نیز شده است .  

برچسب ها :
ارسال دیدگاه