تولید تخم‌مرغ با قیمت فعلی صرفه اقتصادی ندارد

تولید تخم‌مرغ با قیمت فعلی صرفه اقتصادی ندارد

مقدم    

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی گفت: اگر قیمت تخم‌مرغ بازنگری نشود و قیمت عادلانه و کارشناسی برای آن در‌نظر گرفته نشود سبب از بین رفتن تولید و به خطر افتادن امنیت غذایی کشور می‌شود. 
سیدحسین موسوی‌نژاد در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: قیمت 35هزار و 500 تومانی تخم‌مرغ  به هیچ عنوان صرفه اقتصادی برای تولیدکننده ندارد و این اعلام نرخ غیرکارشناسانه سبب از بین رفتن انگیزه تولیدکنندگان برای پرورش مرغ تخم‌گذار و تولید تخم‌مرغ می‌شود.
وی افزود: اگر در قیمت تخم‌مرغ بازنگری نشود و قیمت عادلانه و کارشناسی برای آن در نظر گرفته نشود شاهد از بین رفتن تولید و به خطر افتادن امنیت غذایی در کشور خواهیم بود.
رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی تصریح کرد: قیمت واقعی تخم‌مرغ 30درصد بالاتر از نرخ فعلی است؛ قیمت کنونی هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری‌ها 37 هزار تومان و هر شانه هزارو‌800 گرمی کمتر از 70 هزار تومان است. قیمت منطقی هر عدد تخم‌مرغ در خرده‌فروشی‌ها نیز 3 تا 3هزار و 100تومان است که عرضه با نرخ‌های بالاتر، 100درصد گران‌فروشی است.
موسوی‌نژاد گفت: هزینه‌های تولید تخم‌مرغ پس از اجرای مردمی‌سازی یارانه‌ها افزایش پیدا کرد، به طوری که قیمت خوراک که حدود 70درصد هزینه‌های تولید تخم‌مرغ است حدود پنج برابر شد. 
وی خاطرنشان کرد: اگر پشتیبانی امور دام که وظیفه اصلی‌اش حمایت از تولیدکننده است دو ماه پیش به وظیفه خود عمل می‌کرد و تخم‌مرغ را به قیمت مصوب از مرغدار خریداری و ذخیره می‌کرد، امروز نیاز به فشار آوردن مضاعف به تولیدکننده نبود. رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی اظهار کرد: در خراسان رضوی دو برابر نیاز مردم تولید داریم و هیچ مشکلی برای تأمین تخم‌مرغ نداریم و این ظرفیت در کل کشور هم موجود است بنابراین هر تصمیمی 
در خصوص واردات تخم‌مرغ به کشور، کاملاً غیرکارشناسانه است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه