استاد بنائیان هنرمند پیشکسوت نیشابوری درگذشت

استاد بنائیان هنرمند پیشکسوت نیشابوری درگذشت


علیرضا سیدآبادی افزود: استاد محمدقاسم بنائیان آثار ماندگاری در بازیگری سینما، تئاتر، خوشنویسی و نوازندگی بر جای گذاشت و عنوان «پدر بازیگری» را به خود اختصاص داد.
او با بیان اینکه مرحوم بنائیان بیشترین حضور را در جشنواره‌های معتبر تئاتر و سینما در بخش بازیگری داشت، اظهار کرد: استاد بنائیان در جشنواره‌های تئاتر کشوری دانشجویان ایران با نمایش هفت شهر عشق، در جشنواره استانی رضوان فردوس، بازی در نمایش هابیل و مقام‌اول بازیگری در خراسان ‌رضوی، در جشنواره فیلم فجر با بازی در فیلم شور شیرین و در جشنواره فیلم فجر با بازی در فیلم به کبودی یاس حضور داشت.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور ادامه داد: مرحوم بنائیان در جشنواره استانی تئاتر بسیج با نمایش عشق پیرمرد، مقام اول بازیگری مرد جشنواره منطقه‌ای کویر یزد با نمایش وقت وعده، حضور در جشنواره استانی رضوان، بازی در نمایش رقصی چنین، تقدیر در جشنواره استانی رضوان و بازی در نمایش نشانه را در کارنامه هنری خود داشت.
سیدآبادی بیان کرد: مرحوم بنائیان بازی در نمایش‌های اسب، هفت شهر عشق، کلاغ، قصه ملک جمشید، انتظار با چادر سیاه، عروسی اجباری و بازی در چندین فیلم سینمایی و فیلم کوتاه را هم در کارنامه هنری‌اش ثبت کرد. او با اشاره به اینکه مرحوم استاد بنائیان ارادت خاص به حضرت امام رضا(ع) داشت، تصریح کرد: از این رو در طول دوران برگزاری ورود کاروان نمادین امام رضا(ع) به نیشابور 
در نقش ابن اسلم طوسی جلودار این کاروان نمادین بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه